Magnus blir ny evenemangschef på Göteborg & Co

Magnus Hallberg, 49, är ny chef för evenemang på Göteborg & Co. Han har lång erfarenhet från besöksnäringen och ska nu bidra till utvecklingen av Göteborg som en av norra Europas ledande evenemangsstäder.

- Det känns som en ära att få vara med och skapa framtidens evenemangsstad och utveckla den fantastiska portfölj av evenemang inom många olika områden som Göteborg har. För mig är detta ett drömjobb, säger Magnus Hallberg.

Han har en bakgrund inom Scandic Hotels och Stena Line och har tidigare i rollen som ordförande i Storhotellgruppen suttit i styrelsen för Göteborg & Co. I dag verkar han som konsult i främst etableringsfrågor och verksamhetsutveckling för besöksnäringen. Magnus är även aktiv i föreningslivet som ordförande i Högsbo Basket som arrangerar Göteborgs Basketfestival.

- Vi är väldigt nöjda med att få Magnus till Göteborg & Co. Staden och besöksnäringen har gemensamt satt upp målbilden om en fördubbling av turismen till 2030. Med sin gedigna erfarenhet så kommer Magnus kunna bidra stort i det arbetet, säger Camilla Nyman VD för Göteborg & Co.

Magnus Hallberg börjar sin nya tjänst den 3 september.

Magnus Hallberg
Telefon: 0708–102596

Magnus Hallberg är ny evenemangschef på Göteborg & Co.

Nobelpristagaren i fysik 2023, Anne L’Huillier, inviger Vetenskapsfestivalen i Göteborg21.2.2024 08:17:15 CET | Pressmeddelande

Den 16 april inviger fransk-svenska nobelpristagaren Anne L’Huillier Vetenskapsfestivalen i Göteborg. Hon kommer att presentera sin forskning inom attosekundfysik och vad den kan användas till. Med på scen är Stefan Helmreich, professor i antropologi vid MIT, och tillsammans ska de samtala om årets tema: vågor. Invigningen sker på Auktionsverket Kulturarena tisdagen den 16 april kl. 17.