Magnus blir ny evenemangschef på Göteborg & Co

Magnus Hallberg, 49, är ny chef för evenemang på Göteborg & Co. Han har lång erfarenhet från besöksnäringen och ska nu bidra till utvecklingen av Göteborg som en av norra Europas ledande evenemangsstäder.

- Det känns som en ära att få vara med och skapa framtidens evenemangsstad och utveckla den fantastiska portfölj av evenemang inom många olika områden som Göteborg har. För mig är detta ett drömjobb, säger Magnus Hallberg.

Han har en bakgrund inom Scandic Hotels och Stena Line och har tidigare i rollen som ordförande i Storhotellgruppen suttit i styrelsen för Göteborg & Co. I dag verkar han som konsult i främst etableringsfrågor och verksamhetsutveckling för besöksnäringen. Magnus är även aktiv i föreningslivet som ordförande i Högsbo Basket som arrangerar Göteborgs Basketfestival.

- Vi är väldigt nöjda med att få Magnus till Göteborg & Co. Staden och besöksnäringen har gemensamt satt upp målbilden om en fördubbling av turismen till 2030. Med sin gedigna erfarenhet så kommer Magnus kunna bidra stort i det arbetet, säger Camilla Nyman VD för Göteborg & Co.

Magnus Hallberg börjar sin nya tjänst den 3 september.

Magnus Hallberg
Telefon: 0708–102596

Magnus Hallberg är ny evenemangschef på Göteborg & Co.

031-368 40 00http://goteborgco.se

Göteborg & Co har till uppgift att marknadsföra och medverka i utvecklingen av Göteborg som turist-, evenemangs-, och mötesstad. Bolaget ägs av Göteborgs Stad och har ett brett samarbete med besöksnäring, akademi, övrigt näringsliv och organisationer i Göteborgsregionen.

Göteborg & Co ingår tillsammans med Liseberg, Got Event och Göteborgs Stadsteater i klustret Turism, Kultur & Evenemang och är klustrets moderbolag.

Abonnera på våra pressmeddelanden.

Gothenburg selected for World Master Athletics Championships 20228.9.2018 17:34Pressmeddelande

Gothenburg will host World Master Athletics Championships in 2022, a decision that was made today during the ongoing championships in Málaga, Spain. The two other candidates were Tampere, Finland, and L’Aguila, Italy. Representatives from Swedish Athletics, Gothenburg Athletics and the city of Gothenburg received the news down in Málaga, where a conference on future championship organizers was held, during the championships.