Magnus Carlsson erövrar Hamburger Börs med en partyversion av succén ”Från Barbados till Gamla Stan”

2Entertain - part of Moment Group

Magnus Carlsson behöver knappast någon yvigare presentation. Med åtta tävlingsbidrag i Melodifestivalen och som sångare i det klassiska bandet Barbados är det få som inte har nynnat på hitsen ”Kom hem” och ”Se mig”. Mångsidigheten gav honom även en plats som en av fyra discodivor i världsgruppen Alcazar samtidigt som Magnus hela tiden varit en av Sveriges största soloartister. Med närmare 40 guld- och platinaskivor, tre Grammisar och en mängd andra utmärkelser, programledarjobb och musikalroller är han en våra mest folkkära artister. Därtill har han turnerat över hela världen under sin gedigna karriär och har en låtskatt likt få andra i branschen.

Nu laddar Magnus Carlsson för ett av sina största projekt någonsin - med anrika Hamburger Börs i Stockholm som adress med premiär den 16 september.

”Jag kommer äntligen få chansen att leverera extra allt med extra allt. En show som inbjuder till fest och ren glädje, och jag ger mig inte förrän hela Hamburger Börs unisont sjunger halsarna hesa:” Säger Magnus Carlsson förväntansfullt.

Glöm allt du tidigare sett när det kommer till feelgood och glam när Magnus Carlsson äntligen släpper lös alla sina artistiska färdigheter i en uppdaterad version av succéshowen ”Från Barbados till Gamla Stan”. Detta tillsammans med det anrika showpalatset Hamburger Börs. Där alla har ett enda MÅL. Att ge publiken den ultimata showkvällen.

”Vi kommer att producera något som blir en spännande mix av befintligt material nu uppgraderat till en version av komplett dancemania deluxe” bedyrar producenterna Patrik Krall och Mikael Gordon Solfors.

”Att få bita i Magnus Carlssons mäktigaste vapen, nämligen hans låtar, är en ren ynnest.” fortsätter herrarna exalterat.

Förbered dig på en mäktig och helt ny showupplevelse kryddat med hits, hits och åter hits. Lägg sedan till dans, glädje, party och extra allt. Detta i kombination med en fräsch och överraskande matupplevelse som tillsammans skapar en minnesvärd och berörande upplevelse för alla sinnen. Och en sak kan vi garantera. Ni kommer inte att bli besvikna. Magnus Carlsson och showen Från Barbados till Gamla Stan är precis det lyckopiller som hösten behöver.

Showen har premiär 16 september och spelas 15 föreställningar torsdag - lördag t.o.m 16 oktober. Boka dina biljetter här via showtic.se från den 31 mars kl. 10:00.

"Från Barbados till Gamla Stan" presenteras av 2Entertain och Krall Entertainment.
Producenter: Mikael Gordon-Solfors och Patrik Krall.

Kontakt 2Entertain
Sandra Wester - Project Manager - Sales & Marketing
Mail: sandra.wester@2entertain.com

För mer information och kontakt med Magnus Carlsson hör av er till
Helene Wigren - Presskontakt
Mail: helene.wigren@prbeyond.se

070-181 59 71http://www.momentgroup.com/

Prisbelönta historien om Dreamgirls blir musikal på China Teatern i Stockholm13.3.2024 09:00:00 CET | Pressmeddelande

Den hyllade musikalen om Dreamgirls kommer för första gången att sättas upp som musikal i Norden. Dreamgirls – The Musical har spelats för fulla hus på såväl Broadway som i West End samt filmatiserats 2006 med bland andra Beyoncé Knowles, Jennifer Hudson och Eddie Murphy i huvudrollerna. Dreamgirls - The Musical bjuder på en gripande resa fylld av drömmar, kärlek, vänskap och svek i regi av en av landets mest hyllade regissörer, Edward af Sillén med svensk översättning av Calle Norlén. Premiär 12 september 2024 på China Teatern i Stockholm.