Magnus Carlsson i BingoLotto

Magnus Carlsson kommer till BingoLotto den 22 september! Magnus är en av våra allra mest folkkära sångare och är bland annat känd från dansbandet Barbados, popgruppen Alcazar men är sedan 2005 en etablerad soloartist.

1992 startade Magnus, tillsammans med några klasskamrater, dansbandet Barbados. Med bandet nådde han stora framgångar och de levererade hits som "Hold me", "Kom hem" och "Rosalita".

Efter tio framgångsrika år och 12 album bestämde sig Magnus för att lämna Barbados för att bli en ny, fjärde medlem i popgruppen Alcazar. Under Magnus tid i Alcazar nådde bandet internationella framgångar, framförallt med låtarna "Crying at the discotheque" och "This is the world we live in". Hösten 2005 bestämde sig dock bandet för att ta en paus, och Magnus inledde därmed sin solokarriär.

Under sin tid i Barbados var Magnus med i Melodifestivalen tre gånger. Då med bidragen "Se mig" och "Allt som jag ser" som båda slutade på en andraplats. Bidraget "Världen utanför" slutade på en tredjeplats. År 2003 och 2005 deltog även Alcazar i Mello med hitlåtarna "Not a sinner nor a saint" och "Alcastar" som båda slutade på en tredjeplats.

Under hösten 2019 sätter Magnus upp showen "Från Barbados till Gamla Stan" på Lilla Cirkus i Stockholm och under vintern 2019 deltar han i den kritikerrosade julturnén "Änglarnas tid". Men innan dess gästar Magnus återigen BingoLotto och vi ser fram emot hans medverkan i den 22 september 2019 kl. 18.00.