Magnus Carlsson i BingoLotto

Magnus Carlsson kommer till BingoLotto den 22 september! Magnus är en av våra allra mest folkkära sångare och är bland annat känd från dansbandet Barbados, popgruppen Alcazar men är sedan 2005 en etablerad soloartist.

1992 startade Magnus, tillsammans med några klasskamrater, dansbandet Barbados. Med bandet nådde han stora framgångar och de levererade hits som "Hold me", "Kom hem" och "Rosalita".

Efter tio framgångsrika år och 12 album bestämde sig Magnus för att lämna Barbados för att bli en ny, fjärde medlem i popgruppen Alcazar. Under Magnus tid i Alcazar nådde bandet internationella framgångar, framförallt med låtarna "Crying at the discotheque" och "This is the world we live in". Hösten 2005 bestämde sig dock bandet för att ta en paus, och Magnus inledde därmed sin solokarriär.

Under sin tid i Barbados var Magnus med i Melodifestivalen tre gånger. Då med bidragen "Se mig" och "Allt som jag ser" som båda slutade på en andraplats. Bidraget "Världen utanför" slutade på en tredjeplats. År 2003 och 2005 deltog även Alcazar i Mello med hitlåtarna "Not a sinner nor a saint" och "Alcastar" som båda slutade på en tredjeplats.

Under hösten 2019 sätter Magnus upp showen "Från Barbados till Gamla Stan" på Lilla Cirkus i Stockholm och under vintern 2019 deltar han i den kritikerrosade julturnén "Änglarnas tid". Men innan dess gästar Magnus återigen BingoLotto och vi ser fram emot hans medverkan i den 22 september 2019 kl. 18.00.

Nordman i BingoLotto17.10.2019 16:33:40 CESTPressmeddelande

Få artister på den svenska musikscenen förfogar över en lika gripande karisma, och ett lika dubbelbottnat djup i rösten, som Håkan Hemlin. Få dansar lika lätt med fingrarna över nyckelharpan, och skapar lika levande musik, som Mats Wester. Tillsammans utgör de musikduon Nordman. Mystiken förtrollar. Deras unika begåvning, likaså. Söndagen den 20/10, kl. 18.00 i TV4, gästar duon BingoLotto. Oemotståndlig scennärvaro utlovas. Detta vill du inte missa!

Claes-Göran Hederström i Bingolotto9.10.2019 15:43:01 CESTPressmeddelande

Gammal kärlek rostar aldrig. Än mindre svenska folkets outtröttliga kärlek till kultikonen Claes-Göran Hederström. Och att ta emot epitetet kultikon är enligt Claes-Göran själv ingen konst – det är bara att sjunga samma låt i 47 år, menar han. Det börjar verka som att teorin stämmer, banne mej. Söndagen den 13 oktober, kl. 18.00 i TV4, tar Claes-Göran plats på BingoLottos scen – kanske med ambitionen att intyga om just detta.