Magnus Carlsson, Sonja Aldén och JLC gästar BingoLotto

Magnus Carlsson, JLC och Sonja Aldén

Tiden går undan när man har roligt – dags för BingoLottos säsongsavslutning! Räkna med storstilad final när Magnus Carlsson, Sonja Aldén och humorgruppen JLC gör musikalisk entré och husbandet leds med fast hand av Mattias Bylund.

MAGNUS CARLSSON, SONJA ALDÉN OCH JLC GÄSTAR

Magnus Carlsson är en av Sveriges mest omtyckta och välkända artister. Tidigare medlem i populära band som Barbados och Alcazar och sedan några år framgångsrik soloartist. Vi känner igen hitlåtar från karriären som ”Världen utanför”, ”Not a sinner nor a saint” och ”Möt mig i Gamla stan”.

Sångerskan och låtskrivaren Sonja Aldén är aktuell med sitt sjätte soloalbum ”Meningen med livet”. Med sju låtar på Svensktoppen, tre soloframträdanden i Melodifestivalen och en säsong med Körslaget i TV4 hör Aldén till den rutinerade skaran. I säsongsavslutningen på söndag delar hon med sig av sin ljuvliga stämma.

Den göteborgsbaserade humorgruppen JLC består av medlemmarna Lucas Simonsson, Carl Déman och Jonas Fagerström, och dessa herrar utsågs nyligen till "Årets stjärnskott" på Youtubegalan "Guldtuben". Lucas Simonsson vann dessutom kategorin "Årets Instagram" och "Årets Facebook". Nu på söndag gör de sin TV-debut då dem i BingoLotto kommer att framföra sommarlåten "Sommar Sommar Sol" som redan efter tre dagar hade uppnått 170 000 visningar på Youtube.

MATTIAS BYLUND OCH INGVAR OLDSBERG

Även i säsongsavslutningen lottas det ut splitternya bilar, fantastiska solresor och rena kontantvinster till höger och vänster. Totalt ligger 8,8 miljoner i potten och som grädden på moset är det utlottning av 100 000 kr var 10:e minut!

Husbandet leds av Mattias Bylund och kvällens bingoutropare är, precis som vanligt –  Ingvar Oldsberg.

BingoLotto – Söndag 18 juni kl. 18 i TV4.

We Are Voice med Mölndals Kammarkör i Bingolotto11.12.2018 07:00Pressmeddelande

På söndag bjuder Rickard Olsson in We Are Voice med Mölndals Kammarkör till BingoLotto. Vännerna Martin Rolinski, Simon Ljungman och Fredrik Berglund kläckte idén om We Are Voice, en gemensam mötesplats för körmedlemmar och körledare som skulle underlätta kommunikation, interaktion och repetition. We Are Voice vill få fler människor att sjunga tillsammans och är en unik konsertupplevelse där alla på konserten är medverkande, ingen är publik utan alla interagerar med varandra. Husbandet leds av Mattias Bylund och programledare är Rickard Olsson. BingoLotto – Söndag 16 december kl. 18 i TV4.