Magnus Carlsson, Sonja Aldén och JLC gästar BingoLotto

Magnus Carlsson, JLC och Sonja Aldén

Tiden går undan när man har roligt – dags för BingoLottos säsongsavslutning! Räkna med storstilad final när Magnus Carlsson, Sonja Aldén och humorgruppen JLC gör musikalisk entré och husbandet leds med fast hand av Mattias Bylund.

MAGNUS CARLSSON, SONJA ALDÉN OCH JLC GÄSTAR

Magnus Carlsson är en av Sveriges mest omtyckta och välkända artister. Tidigare medlem i populära band som Barbados och Alcazar och sedan några år framgångsrik soloartist. Vi känner igen hitlåtar från karriären som ”Världen utanför”, ”Not a sinner nor a saint” och ”Möt mig i Gamla stan”.

Sångerskan och låtskrivaren Sonja Aldén är aktuell med sitt sjätte soloalbum ”Meningen med livet”. Med sju låtar på Svensktoppen, tre soloframträdanden i Melodifestivalen och en säsong med Körslaget i TV4 hör Aldén till den rutinerade skaran. I säsongsavslutningen på söndag delar hon med sig av sin ljuvliga stämma.

Den göteborgsbaserade humorgruppen JLC består av medlemmarna Lucas Simonsson, Carl Déman och Jonas Fagerström, och dessa herrar utsågs nyligen till "Årets stjärnskott" på Youtubegalan "Guldtuben". Lucas Simonsson vann dessutom kategorin "Årets Instagram" och "Årets Facebook". Nu på söndag gör de sin TV-debut då dem i BingoLotto kommer att framföra sommarlåten "Sommar Sommar Sol" som redan efter tre dagar hade uppnått 170 000 visningar på Youtube.

MATTIAS BYLUND OCH INGVAR OLDSBERG

Även i säsongsavslutningen lottas det ut splitternya bilar, fantastiska solresor och rena kontantvinster till höger och vänster. Totalt ligger 8,8 miljoner i potten och som grädden på moset är det utlottning av 100 000 kr var 10:e minut!

Husbandet leds av Mattias Bylund och kvällens bingoutropare är, precis som vanligt –  Ingvar Oldsberg.

BingoLotto – Söndag 18 juni kl. 18 i TV4.

BingoLottos Nyårsbingo!28.12.2017 07:00Pressmeddelande

Välkommen på nyårsfest! Lotta Engberg håller dig sällskap under nyårsafton med bingo, spännande artister och vinster för totalt 31 miljoner. Miljonhjulet snurrar hela kvällen och vi gästas av Tomas Pettersson, Agneta Sjödin, Elisabeth Andreassen, Johan Östling m.fl. Uppträder gör Lasse Stefanz, Boris René, Peter, Bruno & Matilda, Jemima Hicintuka och Gunhild Carling. Dessutom kommer de svenska succétvillingarna SkillTwins.

Succé för BingoLottos Uppesittarkväll 23 december 201723.12.2017 23:52Pressmeddelande

Ny rekordförsäljning även i år. BingoLottos Uppesittarkväll gav mer än 42 miljoner kronor till svenskt föreningsliv! Lotta gjorde ett strålande program tillsammans med alla gäster och skänkte glädje till många vinnare. Fler än ofattbara 500 000 vinster har delats ut under kvällen, det är fler än 2000 vinster per minut under programmet. BingoLottos Uppesittarkväll är en tradition som växer sig starkare för varje år och i vartannat hushåll i Sverige har det i kväll spelats på bingolotter.