Maj i korthet - 1 609 förmedlade bostäder

I maj förmedlade Bostadsförmedlingen i Stockholm 1 609 bostäder. Den genomsnittliga kötiden var 9,0 år.

Snabbfakta maj

Under 2022 har totalt 7 783 lägenheter förmedlats av Bostadsförmedlingen i Stockholm. Det är 238 lägenheter färre än under motsvarande period 2021.

I maj förmedlades 274 studentbostäder och 182 ungdomslägenheter. 299 av de totalt 1 609 förmedlade bostäderna var nyproducerade.

• Kortaste kötiden: Albanovägen 13, Norra Djurgården; studentlägenhet (1 rum och kök; 20 kvm) – 20 dagar
  • Längsta kötiden: Bjälbogatan 28A, Södermalm; vanlig hyresrätt (4 rum och kök; 98 kvm) – 36,9 år
  • Mest klickade annonsen: Hornsgatan 96, Södermalm. (2 rum och kök; 73 kvm) – 17 933 sidvisningar
  • Mest klickade nybyggnadsprojektet: Projekt Mangon , Södermalm – 4 907 sidvisningar