Maldiverna till ”budgetpris”

Drömmen om vita korallstränder, vajande palmer och läckra hotell lever kvar hos svenskarna och i sommar är Maldiverna Vings bäst bokade långväga sol- och badresmål med reguljärflygspaket. På atollerna i Maldivernas ö-rike finns lyxiga hotell i världsklass, men också billigare boende som, med Maldiverna mått mätt, kan fås till en relativt överkomlig summa.

Hotell smartline Eriyadu, Maldiverna, foto Thomas Cook bildarkiv

- Maldiverna förknippas ofta med lyx och dyra hotellnätter och förr var det få förunnat att kunna resa dit, men faktum är att det numera även finns hotell för de lite tunnare plånböckerna. I synnerhet under sommarsäsongen då priserna generellt är lite lägre i Indiska oceanen, säger Magdalena Öhrn, informationschef Ving.

Ving erbjuder över 13 öar i sitt Maldiverna-program med ett femtontal hotell, bland dem tre läckra hotell till lite lägre priser.

1. Reethi Beach Resort (VVVV)

Reethi betyder vacker på det lokala språket Dhiyehi och Reethi Beach Hotel lever verkligen upp till sitt namn. Hotellet ligger som en vacker pärla på en liten atoll á 800 x 200 meter och har allt man kan önska sig för en avkopplande semester i paradismiljö. Här finns även ett flertal vattenaktiviteter, tennisbanor, spa och underhållning om man önskar aktiviteter. Bor gör man i hemtrevliga bungalower.

Prisexempel: 7 nätter på Reethi Beach Resort Maldiverna (VVVV). Avresa den 12 september 2017 från Stockholm. Boende i dubbelrum Reethi Villa inklusive frukost, från 9 677 kronor/person.

2. Sun Island Resort (VVVV)

Välkommen till Maldivernas största resort som bl a kan stoltsera med sju olika restauranger och ett stort utbud av aktiviteter, från djuphavsfiske till massage i hotellets spa. Sun Island Resort har även ett läckert lagunliknande poolområde där man kan njuta i solstolen eller svalka sig under ett vattenfall.Bor gör man i bekväma bungalows och vill man lyxa till det finns det Water Bungalows med stege direkt ner i havet från den egna terrassen.

Prisexempel: 7 nätter på Sun Island Resort, Maldiverna (VVVV). Avresa den 12 september 2017 från Stockholm. Boende i dubbelrum Standard Beach Bungalow inklusive halvpension, från 10 333 kronor/person. ´

3. smartline Eriyadu (VVV+)

Vings senaste nyhet på Maldiverna är ett prisvärt smartline-hotell på den lilla ön Eriyadu som det endast tar 10 minuter att gå runt. Hotellet ligger direkt på stranden och omgärdas av ett vackert korallrev som lämpar sig utmärkt för snorkling. På smartline Eriaydu kan man även njuta av god mat på någon av hotellets två restauranger, ta en drink i baren, ägna sig åt vattensporter som katamaran eller bara njuta i solstolen. Boende i ljust inredda rum med balkong eller terrass.

Prisexempel: 7 nätter på smartline Eriyadu, Maldiverna (VVV+). Avresa den 12 september 2017 från Stockholm. Boende i dubbelrum standard inklusive halvpension, från 11 347 kronor/person.

Kostnad för obligatorisk transfer med sjöflyg tillkommer för samtliga hotell. Priset varierar beroende på ö.

Önskas ytterligare information eller högupplösta bilder, kontakta

Magdalena Öhrn, informationschef Ving, tel 0709-513075 , magdalena.ohrn@ving.se

Ving är Sveriges ledande researrangör med resor till fler än 400 resmål i över 50 länder. Ving arrangerar charterresor, flexibla paketresor med reguljärflyg och säljer även enskilda flygbiljetter och hotellövernattningar till den som vill resa på egen hand. Resorna säljs via internet, telefon, i butik och i utvalda resebyråer över hela landet. Ving ingår tillsammans med Globetrotter i Ving Sverige AB med cirka 200 anställda och cirka 700 000 resenärer årligen. Ving Sverige AB ingår i den internationella resekoncernen Thomas Cook Group plc som är noterad på London-börsen.

Vings Pressjour

Vid akuta ärenden utanför kontorstid. Endast för journalister.

Premiär för show med Vings maskotar Lollo och Bernie!15.11.2018 12:29Pressmeddelande

Vings populära maskotar Lollo & Bernie har över 30 miljoner visningar på YouTube med sin dansfilm och många är de familjer som mött de kramgoa vännerna på Vings familjehotell. Nu kan Ving för första gången även stolt presentera en egen föreställning med barnens favoriter. Showen med Lollo & Bernie har premiär i helgen, 17-18 november, på Intiman i Stockholm. Den sätts även upp på Lisebergsteatern i Göteborg, 19-20 januari 2019.

Nyhet! Ving och Thomas Cook Group storsatsar på koncepthotell 201931.10.2018 11:23Pressmeddelande

Thomas Cook Group, där Ving ingår, fortsätter satsningen på skräddarsydda hotellkoncept och lanserar 20 nya koncepthotell under 2019 i Spanien, Grekland, Cypern och Turkiet. Ving kommer i ett första skede att erbjuda sex av dessa nya hotell, däribland ett familjevänligt Casa Cook på Kreta samt tre hotell inom ramen för det nya konceptet Cook’s Club. Det planeras även för ytterligare lanseringar inom kort.