Malin blir chef för Näringslivsgruppen Göteborg & Co

Malin Engelbrecht blir ny chef för Näringslivsgruppen på Göteborg & Co. Hon har stor erfarenhet av verksamheten och ska nu bidra till att utveckla samverkan mellan stad, näringsliv och akademi.

Malin Engelbrecht ny chef för Näringslivsgruppen Göteborg & Co. Foto: MIkael Göthage

Bland Näringslivsgruppens medlemmar finns flera av de största företagen i Göteborg tillsammans med Göteborgs Universitet och Chalmers. Gruppen stöttar kulturella, kunskap- och näringslivsrelaterade projekt som stimulerar en långsiktig kompetensförsörjning och inkludering. Nu får man en ny chef i Malin Engelbrecht som närmast kommer från Castellum.

- Jag ser verkligen fram emot att fortsätta driva och utveckla Näringslivsgruppens arbete tillsammans med alla fantastiska medlemmar i gruppen och kollegorna på Göteborg & Co. Näringslivsgruppen är ett unikt samarbete mellan näringslivet, akademin, staden och regionen som gång på gång visat att den gemensamma kraften gör verklig skillnad för Göteborg och Göteborgsregionen, säger Malin.

Malin har representerat Castellum som medlem i Näringslivsgruppen i många år och var 2013 till 2017 också gruppens ordförande. Hon har haft flera roller på Castellum, bland annat som kommunikationschef och senast som projektchef för strategiska initiativ med övergripande ansvar för digitaliserings- och innovationsfrågor.

Hon börjar sin nya tjänst den 13 juni.

Göteborg & Co:s mål är att få fler att upptäcka och välja Göteborg.
Bolagets uppdrag är att i bred samverkan leda och driva utvecklingen av Göteborg som hållbar destination, så att alla som lever och verkar här gynnas av en växande besöksnäring.