Malin Brandtvig blir ny HR-chef på flygbolaget BRA

Svenska inrikesflygbolaget BRA välkomnar Malin Brandtvig som ny HR-chef. Malin kommer att ingå i flygbolagets ledningsgrupp.

Malin kommer från en tjänst som chef för Kabin och Inflight Service på TUI Fly Nordic, hon har även ett förflutet som affärsenhetschef på det globala outsourcingbolaget ISS Faclilty Services.

— Med en bakgrund inom ISS Facility Services och Head of Cabin Crew på TUIfly Nordic ser jag fram emot att få ta del av Malins erfarenhet av ledarskap, förändringsarbete och organisationsutveckling, säger Christian Clemens, VD på BRA.

BRA har sedan 2016 slagit samman nio flygbolag till ett varumärke. Därför kommer stort fokus läggas på viktiga frågor kring verksamhetens gemensamma kultur och ledarutveckling.

— Det är ett privilegium att få komma in i ett skede där BRA genomfört lanseringen av ett gemensamt nytt varumärke, integrerat organisationen och nu ska fördjupa och intensifiera resan mot en gemensam kultur, säger Brandtvig.

För mer information, kontakta:

Emma Sandsjö, Kommunikationschef för BRA, 076-555 74 03, emma.sandsjo@flygbra.se
BRA Pressjour utanför kontorstid: 010-722 16 62

Pressbilder för fri publicering:https://www.mynewsdesk.com/se/flygbra

BRA står för Braathens Regional Airlines. BRA flyger till flest orter av alla inrikesflygbolag: Stockholm Bromma, Göteborg, Malmö, Umeå, Visby, Kalmar, Ronneby, Sundsvall, Helsingborg/Ängelholm, Östersund, Växjö, Trollhättan, Halmstad, Jönköping, Kristianstad, Norrköping (från Visby), Mora (från Ängelholm). BRA samarbetar med Finnair och flyger till Helsingfors från Bromma och Umeå samt från Visby på sommaren. BRA flyger även till Berlin från Växjö. Med sina 2,2 miljoner årliga passagerare, främst affärsresenärer, har BRA en svensk marknadsandel av inrikesflyget om cirka 30 procent och 40 procent på de linjer BRA trafikerar. Enligt Svenskt KvalitetsIndex var BRAs passagerare de nöjdaste inom svenskt flyg år 2016, 2017 och 2018. BRA är fortsatt enda flygbolaget som erbjuder alla resenärer att välja fossilfritt biobränsle till sin flygresa. Som medlem av regeringsinitiativet Fossilfritt Sverige, arbetar BRA aktivt för ett fossilfritt inrikesflyg till år 2030. Och redan år 2009 miljöcertifierades BRA, då som världens första passagerarflygbolag. BRA har nyligen bytt ut halva flygplansflottan till helt moderna och bränsleeffektiva propellerflygplan. Få flygningar görs på hög höjd och raka flygvägar prioriteras alltid. 2016 etablerades varumärket BRA efter en sammanslagning av flera regionala flygbolag som ingick samma svenska koncern, men bolagets flyg-DNA sträcker sig tillbaka till 1940-talets Braathens S.A.F.E. BRA ägs av det svenska investmentbolaget Braganza, helägt av Per G Braathen och hans familj. www.flygbra.se

Abonnera på våra pressmeddelanden.

BRA prisas för sitt hållbarhetsarbete - BRA tar hem Grand Travel Awards Hållbarhetspris15.2.2019 09:46:20Pressmeddelande

Juryns nominering lyder: "BRA har under 2018 tagit ledartröjan i debatten för bioflygbränsle och har som första flygbolag gått med i regeringsinitiativet Fossilfritt Sverige, med målet att bli fossilfritt år 2030. Dessutom har BRA gjort det enkelt för både privat- och företagskunder att betala för att flyga fossilfritt, vilket ökar betalningsviljan bland kunderna att flyga klimatsmart."

Vols directs entre Lyon et Göteborg en Suède - Une nouvelle ligne et bio- carburants !6.2.2019 14:43:45Pressmeddelande

A partir du 4 mars 2019 et deux fois par semaine, la nouvelle ligne de la compagnie BRA démarrera avec deux vols hebdomadaires entre Lyon et Göteborg, un vol aller -retour les lundis et les jeudis. Très concernée par l'impact de la pollution aérienne sur l'environnement, BRA est la première compagnie à proposer à ses usagers une « option bio-carburant ». Lors de l'achat du billet sur le site web de BRA, il est possible, moyennant un surcoût de 30€, de contribuer à remplacer environ 40-50 % du carburant d'origine fossile par un biocarburant.