Malin Brandtvig blir ny HR-chef på flygbolaget BRA

Svenska inrikesflygbolaget BRA välkomnar Malin Brandtvig som ny HR-chef. Malin kommer att ingå i flygbolagets ledningsgrupp.

Malin kommer från en tjänst som chef för Kabin och Inflight Service på TUI Fly Nordic, hon har även ett förflutet som affärsenhetschef på det globala outsourcingbolaget ISS Faclilty Services.

— Med en bakgrund inom ISS Facility Services och Head of Cabin Crew på TUIfly Nordic ser jag fram emot att få ta del av Malins erfarenhet av ledarskap, förändringsarbete och organisationsutveckling, säger Christian Clemens, VD på BRA.

BRA har sedan 2016 slagit samman nio flygbolag till ett varumärke. Därför kommer stort fokus läggas på viktiga frågor kring verksamhetens gemensamma kultur och ledarutveckling.

— Det är ett privilegium att få komma in i ett skede där BRA genomfört lanseringen av ett gemensamt nytt varumärke, integrerat organisationen och nu ska fördjupa och intensifiera resan mot en gemensam kultur, säger Brandtvig.

För mer information, kontakta:

Emma Sandsjö, Kommunikationschef för BRA, 076-555 74 03, emma.sandsjo@flygbra.se
BRA Pressjour utanför kontorstid: 010-722 16 62

Pressbilder för fri publicering:https://www.mynewsdesk.com/se/flygbra

BRA står för Braathens Regional Airlines. BRA flyger till flest orter av alla inrikesflygbolag: Stockholm Bromma, Göteborg, Malmö, Umeå, Visby, Kalmar, Ronneby, Sundsvall, Helsingborg/Ängelholm, Östersund, Växjö, Trollhättan, Halmstad, Jönköping, Kristianstad, Norrköping (från Visby), Mora (från Ängelholm). BRA samarbetar med Finnair och flyger till Helsingfors från Bromma, Malmö och Umeå samt från Visby på sommaren. BRA flyger även till Berlin från Växjö. Med sina 2,2 miljoner passagerare årligen, främst affärsresenärer, har BRA en marknadsandel om cirka 40 procent. Enligt Svenskt Kvalitetsindex var BRAs passagerare de nöjdaste inom svenskt flyg år 2016, 2017 och 2018. BRA är fortsatt enda flygbolaget som erbjuder alla resenärer att välja fossilfritt biobränsle till sin flygresa. Som enda flygbolag med i regeringsinitiativet Fossilfritt Sverige, arbetar BRA aktivt för ett fossilfritt inrikesflyg till år 2030. Och redan år 2009 miljöcertifierades BRA, då som världens första passagerarflygbolag. BRA har nyligen bytt ut halva flygplansflottan till helt moderna och bränsleeffektiva propellerflygplan. Få flygningar görs på hög höjd och raka flygvägar prioriteras alltid. 2016 etablerades varumärket BRA efter en sammanslagning av flera regionala flygbolag som ingick samma svenska koncern, men bolagets flyg-DNA sträcker sig tillbaka till 1940-talets Braathens S.A.F.E. BRA ägs av det svenska investmentbolaget Braganza, helägt av Per G Braathen och hans familj.

Abonnera på våra pressmeddelanden.