Malmens återvinningscentral tillfälligt stängd

På måndagsförmiddagen upptäckte personalen på Malmens återvinningscentral ett misstänkt explosivt föremål i en container.

Polisen var snabbt på plats och kunde göra bedömningen att det inte är någon fara för explosion. Polisens bombgrupp är på väg för att avlägsna föremålet från platsen. Malmens återvinningscentral är stängd och alla kunder hänvisas till Gärstad och Ullstämma. Meddelande om när det är öppet igen finns på tekniskaverken.se.

För mer information kontakta:

Marie Lorentzon, 076-101 32 63
Liselott Myrbråten, chef Avfallstjänster, 013-20 80 43

Tekniska verken är en del av 240 000 privat- och företagskunders vardag och vi levererar tjänster som gör livet enklare. Vi erbjuder elnät, belysning, vatten, fjärrvärme, fjärrkyla, hantering av avfall, bredband, biogas, effektiva energilösningar och elhandel. Vår vision är att bygga världens mest resurseffektiva region och tillsammans med våra kunder är vi på rätt väg. Välkommen att läsa mer på tekniskaverken.se

Tekniska verken i Linköping AB (publ) Box 1500 581 15 Linköping Besöksadress: Brogatan 1 Presskontakt: 013-20 91 40 Växel: 013-20 80 00 info@tekniskaverken.se tekniskaverken.se tekniskaverken.se/om-oss/press/

Abonnera på våra pressmeddelanden.