Mama blir större – i samarbete med Expressen

Sveriges största redaktionella föräldrasajt, mama, blir ännu större. Decennier av föräldrakunskap från både mama och Vi föräldrar samlas nu under mamas varumärke, och genom att bli en del av Expressens digitala ekosystem ska sajten nå ännu fler läsare.
Nu flyttar sajten Mama.nu in på Expressen.se. På bilden Louise Bratt Tidmarsh, chefredaktör för mama. Foto Hannah Hedin

– Vi får både större djup och större bredd och kan ännu bättre erbjuda Sveriges föräldrar inspiration, pepp och kunskap i livets kanske viktigaste och ömtåligaste period, säger Louise Bratt Tidmarsh, chefredaktör för mama.

Varumärket mama, med sin sajt, bloggnätverk, magasin, sociala kanaler och eventkonceptet Årets mama, har länge varit ett av Sveriges mest kända varumärken för målgruppen mammor.

Nu ska mama nå ännu fler genom att Mama.nu flyttar in på Expressen.se, och om ytterligare några veckor flyttar Vi föräldrars unikt starka expertmaterial in till mama.

– Det här är en oerhört spännande satsning. Mama har ett innehåll som verkligen engagerar våra läsare. Att vi både når fler genom Expressens enormt stora sajt och dessutom kan addera den gedigna kunskapen från Vi Föräldrar kommer att göra mama till det självklara valet för ännu fler mammor än i dag, säger Louise Bratt Tidmarsh.

Expressen har de senaste åren gjort en lyckad satsning på att nå fler kvinnor och fler yngre läsare. Med mamas starka innehåll kommer man nu att kunna locka ännu fler.

– Detta är en av alla spännande satsningar vi gör med den gemensamma kraften hos Expressens och Lifestyle-gruppens journalistik och redaktioner. Jag är otroligt glad att vi nu kan erbjuda mamas kunskap och trendkänsla kring föräldraskap och barn till hela vår digitala publik, säger Expressens chefredaktör Klas Granström.

Louise Bratt Tidmarsh, chefredaktör mama, 073-317 22 47