Månadens Spelare i februari: Joakim Lindström, Skellefteå AIK

Skellefteås forward Joakim Lindström blir den sjätte spelaren som får ta emot priset Månadens Spelare i SHL. Priset går till den spelare som gjort bäst bestående sportsliga avtryck under föregående månad.

Skellefteås playmaker Joakim Lindström leder fortfarande SHL:s poängliga och åkte endast av isen poänglös i två av Skellefteås åtta matcher under februari. Totalt gjorde stjärnan fyra mål och sex assist och är oerhört viktig för sitt lag.

Lindström kommer att ta emot priset inför Skellefteås hemmamatch mot Frölunda på tisdag.

Tidigare vinnare

September: Dennis Everberg, Växjö
Oktober: Daniel Paille, Brynäs
November: Broc Little, Linköping
December: Oscar Möller, Skellefteå
Januari: Patrik Lundh, Djurgården

Så går det till

Varje jurymedlem sätter poäng på fem spelare; 10, 7, 5, 3, respektive 1 poäng. Det är inte tillåtet att sätta poäng på spelare i det egna laget. Den spelare som har fått högst poäng tilldelas priset ”Månadens Spelare”. Han får en prischeck på övernattningar hos Scandic till ett bruttovärde av 10 000 kr som han i samråd med sin klubb får ge till verksamheten i eller runt sin moderförening/nuvarande klubb.

Alla spelare i SHL kan få priset, nationalitet eller ålder har ingen betydelse.

Utnämningen av Månadens Spelare sker i samarbete med Scandic.

SHL ska som företrädare för klubbarna i SHL tillvarata gemensamma sportsliga och kommersiella intressen och hanterar bland annat medierättigheter samt gemensamma huvudsponsorskap. SHL ska verka för en långsiktig stark liga och för en stark svensk ishockey som står sig internationellt. Ägarna är de klubbar som spelar i SHL som säsongen 2017/2018 är: Brynäs IF, Djurgården Hockey, Frölunda Indians, Färjestad BK, HV71, Karlskrona Hockeyklubb, Linköping HC, Luleå Hockey, Malmö Redhawks, Mora IK, Rögle BK, Skellefteå AIK, Växjö Lakers och Örebro Hockey.

Skriv in din e-postadress så får du ett mejl när vi har något nytt att berätta.

Pressinbjudan till SHL:s upptaktsträff säsongen 2017/201811.8.2017 10:00Pressinbjudan

Datum:        tisdagen den 5 september Tid:              09.30-14.30 Plats:           Vasateatern, Vasagatan 19-21, Stockholm.   Huvudtränare och en spelarrepresentant från respektive SHL-klubb samt representanter från SHL kommer att finnas på plats under dagen.   Program 09.30 Registrering öppnar och förmiddagsfika serveras. 10.00 Insläpp 10.30 Programmet startar på scenen och leds av Björn Oldéen och Sanny Lindström. Direktsänds av C More och shl.se Ca 12.15 Tränarfotografering direkt när sändningen är slut. Därefter serveras lunchtallrik och tid för individuella intervjuer finns. 14.30 Dagen avslutas. Eftersom upptaktsträffen direktsänds ber vi representanter från media att respektera de utsatta tiderna och platserna för individuella intervjuer.   Anmälan Sista anmälningsdag är den 29 augusti och anmälan görs här http://www.shl.se/upptaktstraff-2017-2018   Varmt välkommen! Kontaktperson: Johanna Hemming, kommunikationschef SHL, johanna.hemming@shl.se eller 0720-50 51 60