Månadens Spelare i januari: Patrik Lundh, Djurgården Hockey

Djurgårdens Patrik Lundh utses efter januari månads prestationer till Månadens spelare. Patrik Lundh har spelat magnifik ishockey under januari och bidragit starkt till att Djurgården har spelat ihop en hel del poäng.

Just poäng har varit Lundhs signum under månaden. Efter att han inlett säsongen med tre poäng på sina 21 första matcher har han på de 15 senaste snittat över en poäng per match. Bara i januari gjorde han tolv poäng (4+8) på tio matcher.

- Det känns jättebra. Så klart är det roligt att få utmärkelsen Månadens spelare. Det är ett bevis på att man gjort något bra, säger Patrik Lundh.

Patrik mottog priset inför lördagens match mot Rögle.

- Det är små marginaler ute på isen och det som gör att det är mellan himmel och helvete”, fortsätter Lundh.

- Lundhs självförtroende har ökat för varje match i januari månad. Att han till slut har fått igång sin produktion är en stor anledning till att Djurgården hämtat upp Luleå och Karlskronas försprång i tabellen, säger Henrik Sjöberg, jurymedlem för Månadens spelare och hockeyreporter på Expressen.

Om Månadens Spelare

Utmärkelsen Månadens Spelare utses av SHL tillsammans med Scandic och C More. Juryn består av samtliga lagkaptener i SHL, Sanny Lindström (C More), Lena Sundqvist (C More), Petter Rönnqvist (C More), Niklas Wikegård (C More), Mathias Kemi (Scandic), Henrik Sjöberg (Expressen) och Tomas Ros (Aftonbladet).

Varje jurymedlem fördelar poäng på fem spelare beroende på prestation. Den spelare som har fått högst poäng tilldelas priset ”Månadens Spelare”. Vinnande spelare får en prischeck hos Scandic till ett värde av 10 000 kr som han i samråd med sin klubb får ge till verksamheten i eller runt sin moderförening/nuvarande klubb.

SHL ska som företrädare för klubbarna i SHL tillvarata gemensamma sportsliga och kommersiella intressen och hanterar bland annat medierättigheter samt gemensamma huvudsponsorskap. SHL ska verka för en långsiktig stark liga och för en stark svensk ishockey som står sig internationellt. Ägarna är de klubbar som spelar i SHL som säsongen 2017/2018 är: Brynäs IF, Djurgården Hockey, Frölunda Indians, Färjestad BK, HV71, Karlskrona Hockeyklubb, Linköping HC, Luleå Hockey, Malmö Redhawks, Mora IK, Rögle BK, Skellefteå AIK, Växjö Lakers och Örebro Hockey.

Skriv in din e-postadress så får du ett mejl när vi har något nytt att berätta.

Pressinbjudan till SHL:s upptaktsträff säsongen 2017/201811.8.2017 10:00Pressinbjudan

Datum:        tisdagen den 5 september Tid:              09.30-14.30 Plats:           Vasateatern, Vasagatan 19-21, Stockholm.   Huvudtränare och en spelarrepresentant från respektive SHL-klubb samt representanter från SHL kommer att finnas på plats under dagen.   Program 09.30 Registrering öppnar och förmiddagsfika serveras. 10.00 Insläpp 10.30 Programmet startar på scenen och leds av Björn Oldéen och Sanny Lindström. Direktsänds av C More och shl.se Ca 12.15 Tränarfotografering direkt när sändningen är slut. Därefter serveras lunchtallrik och tid för individuella intervjuer finns. 14.30 Dagen avslutas. Eftersom upptaktsträffen direktsänds ber vi representanter från media att respektera de utsatta tiderna och platserna för individuella intervjuer.   Anmälan Sista anmälningsdag är den 29 augusti och anmälan görs här http://www.shl.se/upptaktstraff-2017-2018   Varmt välkommen! Kontaktperson: Johanna Hemming, kommunikationschef SHL, johanna.hemming@shl.se eller 0720-50 51 60