Månadens Spelare i november: Broc Little, Linköping HC

3.12.2016 15:40 | SHL Svenska Hockeyligan AB

Linköpings Broc Little blir den tredje spelaren för säsongen att bli utsedd till Månadens spelare. Han gjorde hela elva poäng under november månad och med det befäste han sin ledning i poängligan. Hans poängskörd var den starkaste under månaden, en poäng mer än Joakim Lindström i Skellefteå.

- När man får ett par mål ökar självförtroendet, det är viktigast för mig. När man känner självförtroende blir alting lugnare och enklare, säger Broc Little.

Tillsammans med Garrett Row och Andrew Gordon bildar Little SHLs just nu vassaste kedja.

- Alla tre av oss vill göra mål, så är det inte med alla. Många killar har kanske en annan roll och nöjer sig med att hugga i här och där, men vi vill verkligen leverera och göra mål, fortsätter Little.

Den snabbskrinnande amerikanen gjorde dessutom fem mål på åtta matcher, vilket bara Djurgårdens Matt Anderson slog med sina sex fullträffar.

- Med ett snabbt och irrationellt anfallsspel har den lilla Broc Little visat prov på stort spel i varje match under november. Om det så är med passningar, direktskott eller egna inbrytningar så är han ett ständigt hot för motståndarna. Med elva gjorda poäng under månaden är han verkligen en stor anledning till Linköpings lyft i tabellen säger Petter Rönnqvist, jurymedlem för Månadens Spelare och kommentator på C More.

Om Månadens Spelare

Utmärkelsen Månadens Spelare utses av SHL tillsammans med Scandic och C More. Juryn består av samtliga lagkaptener i SHL, Sanny Lindström (C More), Lena Sundqvist (C More), Petter Rönnqvist (C More), Niklas Wikegård (C More), Mathias Kemi (Scandic), Mattias Ek (Expressen) och Tomas Ros (Aftonbladet).

Varje jurymedlem fördelar poäng på fem spelare beroende på prestation. Den spelare som har fått högst poäng tilldelas priset ”Månadens Spelare”. Vinnande spelare får en prischeck hos Scandic till ett värde av 10 000 kr som han i samråd med sin klubb får ge till verksamheten i eller runt sin moderförening/nuvarande klubb.

Tidigare vinnare

September: Dennis Everberg, Växjö Lakers

Oktober: Daniel Paille, Brynäs

SHL ska som företrädare för klubbarna i SHL tillvarata gemensamma sportsliga och kommersiella intressen och hanterar bland annat medierättigheter samt gemensamma huvudsponsorskap. SHL ska verka för en långsiktig stark liga och för en stark svensk ishockey som står sig internationellt. Ägarna är de klubbar som spelar i SHL som säsongen 2017/2018 är: Brynäs IF, Djurgården Hockey, Frölunda Indians, Färjestad BK, HV71, Karlskrona Hockeyklubb, Linköping HC, Luleå Hockey, Malmö Redhawks, Mora IK, Rögle BK, Skellefteå AIK, Växjö Lakers och Örebro Hockey.

Skriv in din e-postadress så får du ett mejl när vi har något nytt att berätta.

Pressinbjudan till SHL:s upptaktsträff säsongen 2017/201811.8.2017 10:00Pressinbjudan

Datum:        tisdagen den 5 september Tid:              09.30-14.30 Plats:           Vasateatern, Vasagatan 19-21, Stockholm.   Huvudtränare och en spelarrepresentant från respektive SHL-klubb samt representanter från SHL kommer att finnas på plats under dagen.   Program 09.30 Registrering öppnar och förmiddagsfika serveras. 10.00 Insläpp 10.30 Programmet startar på scenen och leds av Björn Oldéen och Sanny Lindström. Direktsänds av C More och shl.se Ca 12.15 Tränarfotografering direkt när sändningen är slut. Därefter serveras lunchtallrik och tid för individuella intervjuer finns. 14.30 Dagen avslutas. Eftersom upptaktsträffen direktsänds ber vi representanter från media att respektera de utsatta tiderna och platserna för individuella intervjuer.   Anmälan Sista anmälningsdag är den 29 augusti och anmälan görs här http://www.shl.se/upptaktstraff-2017-2018   Varmt välkommen! Kontaktperson: Johanna Hemming, kommunikationschef SHL, johanna.hemming@shl.se eller 0720-50 51 60