Månadens Spelare i september: Dennis Everberg, Växjö Lakers

Dennis Everberg presenteras som den första vinnaren av SHLs, C Mores och Scandics nyinstiftade pris Månadens Spelare. Med sina fem mål och tre assist på fyra matcher bidrog Everberg starkt till att Växjö vann flera matcher. Nu röstas han fram som den spelare som har gjort det bäst bestående sportsliga avtrycket under september månad.

- Det är en kul grej dem har startat, och kul att bli utnämnd. Nu är det ju bara att fortsätta att göra så bra man kan varje match, säger Dennis Everberg i en intervju med C More.

Everberg mottog priset inför lördagens hemmamatch mot Brynäs

Om Månadens Spelare

Utmärkelsen Månadens Spelare utses av SHL tillsammans med Scandic och C More. Juryn består av samtliga lagkaptener i SHL, Sanny Lindström (C More), Lena Sundqvist (C More), Petter Rönnqvist (C More), Niklas Wikegård (C More), Mathias Kemi (Scandic), Mattias Ek (Expressen) och Tomas Ros (Aftonbladet).

Varje jurymedlem fördelar poäng på fem spelare beroende på prestation. Den spelare som har fått högst poäng tilldelas priset ”Månadens Spelare”. Vinnande spelare får en prischeck hos Scandic till ett värde av 10 000 kr som han i samråd med sin klubb får ge till verksamheten i eller runt sin moderförening/nuvarande klubb.

SHL ska som företrädare för klubbarna i ligan tillvarata gemensamma sportsliga och kommersiella intressen, och hanterar bland annat medierättigheter samt gemensamma huvudsponsorskap. SHL ska verka för en långsiktig stark liga och för en stark svensk ishockey som står sig internationellt. Ägarna är de klubbar som spelar i SHL som säsongen 2018/2019 är: Brynäs IF, Djurgården Hockey, Frölunda Indians, Färjestad BK, HV71, Linköping HC, Luleå Hockey, Malmö Redhawks, Mora IK, Rögle BK, Skellefteå AIK, Timrå IK, Växjö Lakers och Örebro Hockey.