Månadsfinal i BingoLotto

Jazzsångerskan Caroline Wennergren och pianotalangen David Carbe

Årets första Månadsfinal i BingoLotto! Bered dig på en kavalkad av gäster, artister, spel och nöje! Ingvar har laddat upp med den jazzsångerskan Caroline Wennergren och pianotalangen David Carbe i musikväg. Spånarna återvänder – med Annika Andersson och Thomas Petersson i spetsen – flankerade av magikern och komikern Stefan Odelberg.

David Carbe agerar även kapellmästare och leder husbandet.

Spånarna och Stefan Odelberg

Caroline Wennergren debuterade i i TV4:s Sikta mot stjärnorna 2002 där hon slutade tvåa. Bara 19 år gammal slog hon tre år senare igenom med dunder och brak i Melodifestivalen med bossanovalåten ”A different kind of love”.

Stefan Odelberg gör bland mycket annat succé med sina krogshower ”En talk talk show” i Göteborg, med nya gäster i varje föreställning. Han är dessutom en veteran i BingoLotto-sammanhang – under Marie Serneholts tid som programledare agerade han mer eller mindre sidekick under en hel säsong. Nu återvänder han som panelgäst i Spånarna tillsammans med Annika Andersson och Thomas Petersson.

Husbandet leds av pianotalangen David Carbe, från Kungälv, känd för BingoLotto-tittaren sedan tidigare.

BingoLotto – Söndag 29 januari kl. 18 i TV4.

BingoLottos Nyårsbingo!28.12.2017 07:00Pressmeddelande

Välkommen på nyårsfest! Lotta Engberg håller dig sällskap under nyårsafton med bingo, spännande artister och vinster för totalt 31 miljoner. Miljonhjulet snurrar hela kvällen och vi gästas av Tomas Pettersson, Agneta Sjödin, Elisabeth Andreassen, Johan Östling m.fl. Uppträder gör Lasse Stefanz, Boris René, Peter, Bruno & Matilda, Jemima Hicintuka och Gunhild Carling. Dessutom kommer de svenska succétvillingarna SkillTwins.

Succé för BingoLottos Uppesittarkväll 23 december 201723.12.2017 23:52Pressmeddelande

Ny rekordförsäljning även i år. BingoLottos Uppesittarkväll gav mer än 42 miljoner kronor till svenskt föreningsliv! Lotta gjorde ett strålande program tillsammans med alla gäster och skänkte glädje till många vinnare. Fler än ofattbara 500 000 vinster har delats ut under kvällen, det är fler än 2000 vinster per minut under programmet. BingoLottos Uppesittarkväll är en tradition som växer sig starkare för varje år och i vartannat hushåll i Sverige har det i kväll spelats på bingolotter.