Månadsfinal i BingoLotto

Agneta Sjödin är tillbaka i BingoLotto – i Månadsfinalen, dessutom. Då passar hon på att bjuda in Torgny ”Kingen” Karlsson och ingen mindre än Babsan.

KINGEN OCH BABSAN

Lars-Åke Wilhelmsson är en svensk modedesigner och dragshowartist, men kanske främst känd för sina framträdanden som "Babsan". Allt började en gång i tiden med dragshowgruppen Surprise Sisters, som Lars-Åke startade tillsammans med några vänner hemma i Gävle 1979.

För sin design av kläder till teateruppsättningar har han tilldelats Guldmasken flera gånger. Han har bland annat gjort kostymerna till RENT, Trollkarlen från Oz, Pippi Långstrump, Stars, Karlsson på taket och Grease. Första tv-framträdandet var i TV-programmet Kullagret 1986 på SVT. Då som Baby Doll Karlsson men programledaren glömde bort artistnamnet och improviserade i stället fram Babsan.

Torgny "Kingen" Karlsson är en svensk rock- och jazzmusiker och skådespelare som uppträtt med band såsom Kingen Trio, Kingen and the Pants och Kingen and the Blue Flamingo Orchestra, men även som medlem i The Boppers, som han fortfarande skriver låtar för. Kingen har dessutom samarbetat med Ewert Ljusberg, medverkat i Allsång på Skansen och gästat Så ska det låta. På söndag uppträder han och leder husbandet i BingoLotto.

BingoLotto – söndag 25 februari kl. 18:00 i TV4