NASDAQ OMX

Mandalay Resources Corporation ger uppdatering om återköpserbjudande och begäran om medgivande gällande 5,875 % säkerställda utbytbara skuldebrev

15.5.2017 12:46 | NASDAQ OMX

TORONTO, 12 maj 2017 (GLOBE NEWSWIRE) -- Mandalay Resources Corporation ("Mandalay" eller "Bolaget") (TSX:MND) meddelade idag att Gold Exchange Limited ("GEL"), ett ej närstående företag för särskilda ändamål som är registrerat i Jersey, har utfärdat meddelandet som finns bifogat som Tillägg "A" till detta pressmeddelande ("Meddelandet") gällande GEL:s återköpserbjudande ("Återköpet") och en begäran om medgivande ("Begäran om medgivande") för sitt kapitalbelopp på 60 000 000 USD, 5,875 % säkerställda utbytbara skuldebrev som löper ut 2019 ("Skuldebreven"), som lanserades den 19 april 2017.

Såsom angivet i meddelandet uppfattar Mandalay att:

• mötet för innehavare av Skuldebrev gällande de föreslagna ändringarna av Skuldebreven, som var föremål för Begäran om medgivande, har skjutits upp på obestämd tid;

• återköpserbjudandet har dragits tillbaka, och

• GEL har inlett samtal med innehavare av Skuldebreven beträffande implementering av alternativa arrangemang gällande Skuldebreven, som till stor del liknar dem som ursprungligen föreslogs enligt Återköpet och begäran om medgivande (de "Alternativa arrangemangen").

Mandalay har meddelats att GEL hittills fått enhälligt stöd från innehavare av Skuldebreven gällande de Alternativa arrangemangen. Mandalay kommer att ge en ytterligare uppdatering om de Alternativa arrangemangen, när GEL har fastställt huruvida de kommer att implementeras.

För mer information:

Mark Sander
President och Chief Executive Officer

Greg DiTomaso
Director of Investor Relations

Kontakt:
647.260.1566

Om Mandalay Resources Corporation:

Mandalay Resources är ett kanadensiskt företag som arbetar med naturresurser och som har produktionstillgångar i Australien, Sverige och produktions- samt prospekteringsprojekt i Chile. Företaget är fokuserat på en förvärvsstrategi och att skapa nödvändig volym genom att lägga till projekt som är i ett långt utvecklat skede eller redan i produktion inom guld, koppar, silver och antimon i Australien, Amerika och Europa för att skapa kortsiktigt kassaflöde och värde för aktieägare.

Framåtsyftande uttalanden:

Detta nyhetsmeddelande innehåller "framåtsyftande uttalanden" med betydelsen som återfinns i gällande värdepapperslagar. Dessa inkluderar uttalanden gällande Bolagets produktion av guld, silver och antimon för räkenskapsåret 2017. Läsare varnas att inte lägga för stor vikt vid eller ha tillit till framåtsyftande uttalanden. Faktisk utveckling och resultat kan skilja sig avsevärt från de bedömningar som görs i dessa uttalanden, vilket bland annat kan bero på förändrade råvarupriser och allmänna ekonomiska och marknadsförhållanden. Faktorerna som nämns ovan är inte avsedda att utgöra en fullständig lista över de faktorer som kan påverka Mandalay. En beskrivning av ytterligare risker, som kan leda till att den faktiska utvecklingen och resultatet skiljer sig från de bedömningar som görs i de framåtsyftande uttalandena i detta pressmeddelande, återfinns under rubriken "Risk Factors" i Mandalays årliga informationsblankett daterad 31 mars 2017, som finns tillgänglig på Mandalays profil på www.sedar.com. Dessutom kan det aldrig garanteras att förmodade tillgångar, som upptäcks på grund av ytterligare borrning, kommer att bli uppgraderade till bevisade eller sannolika reserver. Även om Mandalay har strävat efter att identifiera viktiga faktorer som kan leda till att faktiska åtgärder, händelser eller resultat skiljer sig väsentligt från dem som beskrivs i de framåtsyftande uttalandena, kan det finnas andra faktorer som leder till att åtgärder, händelser eller resultat inte blir som förväntat, uppskattat eller avsett. Det finns ingen garanti att de framåtsyftande uttalandena kommer att infrias, då faktiska resultat och framtida händelser kan skilja sig betydligt från dem som förutses i dessa uttalanden. Därför bör läsare inte lägga för stor vikt vid eller ha tillit till framåtsyftande uttalanden.

Tillägg "A"

INTE AVSETT FÖR SPRIDNING, PUBLICERING ELLER DISTRIBUTION I ELLER TILL USA, DESS TERRITORIER OCH BESITTNINGAR, NÅGON DELSTAT I USA ELLER DISTRICT OF COLUMBIA ("FÖRENTA STATERNA")

12 maj 2017

GOLD EXCHANGEABLE LIMITED MEDDELAR UPPSKJUTANDE AV MÖTE OCH ÅTERKALLANDE AV ÅTERKÖPSERBJUDANDE

Härmed meddelas att Mötet för Innehavarna av Skuldebrev, som sammankallats av Gold Exchangeable Limited ("Utgivaren") avseende dess 60 000 000 USD, 5,875 procent Säkerställda utbytbara skuldebrev, som förfaller 2019 ("Skuldebreven") (ISIN: XS1061459381), genom meddelande daterat den 19 april 2017, såsom meddelats innehavare av Skuldebrev ("Innehavare av skuldebrev") genom clearingsystemet, har skjutits upp på obestämd tid på Utgivarens begäran.

Härmed meddelas även att Utgivarens återköpserbjudande rörande Skuldebreven, som gjordes enligt villkoren i memorandumet avseende återköp och begäran om medgivande daterat den 19 april 2017 (med ändringar den 27 april 2017), ("Memorandum avseende återköp och begäran om medgivande"), har återkallats av Utgivaren. I detta meddelande har termer med versaler samma betydelse som de givits i memorandumet för återköp och begäran om medgivande.

Utgivaren har inlett samtal med Innehavarna av Skuldebrev beträffande alternativa arrangemang gällande Skuldebreven, som till stor del liknar dem som ursprungligen fanns i Förslaget. Utgivaren avser att implementera dessa arrangemang så snart som möjligt, och har hittills fått ett enhälligt indikativt stöd från Innehavarna av Skuldebrev gällande dessa arrangemang (under förutsättning att all nödvändig dokumentation är fullständig).

Med tanke på avsikten att ändra Villkoren på ett liknande sätt som dem i Förslaget, kommer Utgivaren inte att uppfylla kraven i Villkor 3.2 i Skuldebreven om att registrera Guldandelar (såsom de definieras i Villkoren) i depåkontona (såsom de definieras i Villkoren) den 14 maj 2017.

Såvida en Innehavare av Skuldebrev har skickat en Elektronisk Instruktion innan Sista tidsfristen löper ut, kan denne begära att relevant clearingsystem häver spärren för Skuldebreven från innehavarens konto.

Source: Mandalay Resources Corporation via Globenewswire

NASDAQ OMX

Följ NASDAQ OMX

Skriv in din e-postadress så får du ett mejl när vi har något nytt att berätta.