NASDAQ OMX

Mandalay Resources Corporation ger uppdatering om översvämningen vid Cerro Bayo-gruvan

16.6.2017 02:24 | NASDAQ OMX

TORONTO, 16 juni 2017 (GLOBENEWSWIRE) -- Mandalay Resources Corporation ("Mandalay" eller "Bolaget") (TSX:MND) ger en uppdatering om översvämningen vid Cerro Bayo-gruvan som man först meddelade om den 9 juni 2017. Familjerna till de två saknade gruvarbetarna har samlats på ett trygghetscenter i den närliggande staden Chico i Chile. Där får de stöd och minst en gång om dagen en genomgång om hur sökandet går. Under dessa svåra dagar finns våra tankar hos dem. Även våra medarbetare, fackföreningar och medlemmar ur samhället samlas i staden för regelbundna uppdateringar.

All verksamhet i såväl dagbrottet som underjord vid Cerro Bayo avbröts på ett säkert och ordnat sätt direkt efter att olyckan uppstod på morgonen den 9 juni. Endast behörig personal som behövs för sökningsarbetet har rest till platsen. Där pågår sökningsarbetet dygnet runt med cirka 100 till 120 personer på dagskiftet och 50 till 60 på nattskiftet. Cerro Bayo har fått omfattande besök av nationella, regionala och lokala myndigheter samt tillsynsorgan för att samla in information, bidra med idéer och erbjuda logistiskt och tekniskt stöd.

Sökarbetet är fortsatt fokuserat på borrning för att komma ned till de djupaste delarna av gruvan, cirka 200 meter under marken (där gruvarbetarna arbetade), för att testa hur pass översvämmad denna del är. Just nu borrar två riggar och en tredje är på väg att starta. Samtidigt används samtliga lastbilar på platsen till flera grävare och lastare för att bygga en skyddsvall mot Laguna Verde för att isolera olycksområdet från sjön och hantera eventuella ytterligare vatteninflöden.

Mark Sander, President och Chief Executive Officer för Mandalay, sa: "Vårt Bolag är tacksamt mot det lokala samhället och våra medarbetare, de chilenska myndigheterna, SERNAGEOMIN, alla räddningsarbetare, militären, polis och de lokala myndigheterna, såväl som andra gruvföretag för stödet och det generösa erbjudandet att hjälpa oss i denna nödsituation. Mandalay gör allt de kan för att hitta Jorge Sanchez och Enrique Ojeda som arbetade i den översvämmade delen av Delia NW-gruvan. På grund av allt vatten och material som ligger i vägen är detta arbete extremt komplicerat. Vi kommer att fortsätta använda våra egna resurser såväl som resurser från leverantörer, entreprenörer, andra gruvföretag och myndigheter, samtidigt som vi lägger extraordinär vikt vid att agera säkert i dessa ansträngningar som är utöver det vanliga. Vi arbetar hårt med att hålla familjer, medarbetare, lokalsamhället och hela Chile informerade om våra ansträngningar på ett lämpligt sätt."

Om Mandalay Resources Corporation:

Mandalay Resources är ett kanadensiskt företag som arbetar med naturresurser som har produktionstillgångar i Australien, Chile och Sverige samt ett utvecklingsprojekt i Chile. Företaget är fokuserat på en förvärvsstrategi och att skapa nödvändig volym genom att lägga till projekt som är i ett långt utvecklat skede eller redan i produktion inom guld, koppar, silver och antimon i Australien, Amerika och Europa för att skapa kortsiktigt kassaflöde och värde för aktieägare.

För mer information:

Mark Sander
President och Chief Executive Officer

Greg DiTomaso
Director of Investor Relations

Kontakt:
+1.647.260.1566

Source: Mandalay Resources Corporation via Globenewswire

NASDAQ OMX

Följ NASDAQ OMX

Skriv in din e-postadress så får du ett mejl när vi har något nytt att berätta.

Senaste nyheterna från NASDAQ OMX

Minerva Neurosciences Announces Pricing of Public Offering of Common Stock29.6.2017 00:47Pressmeddelande

WALTHAM, Mass., June 28, 2017 (GLOBE NEWSWIRE) -- Minerva Neurosciences, Inc. (NASDAQ:NERV), a clinical-stage biopharmaceutical company, today announced the pricing of an underwritten public offering of 5,000,000 shares of its common stock at a price to the public of $7.75 per share. Proceeds to Minerva from the offering, before deducting underwriting discounts and commissions and other offering expenses, are expected to be approximately $38,750,000. The offering is expected to close on or about July 5th, 2017, subject to customary closing conditions. Citigroup and Jefferies are acting as the book-running managers for the offering, and JMP Securities is acting as lead manager for the offering.   Minerva has granted the underwriters a 30-day option to purchase up to an additional 750,000 shares of its common stock, on the same terms and conditions. Minerva intends to use the net proceeds from the offering, together with its existing cash and investments, to fund part of th

Yandy.com Celebrates Baywatch Movie With Inspired-By Swim Collection28.6.2017 20:18Pressmeddelande

Yandy launches swim collection for domestic and international consumers PHOENIX, June 28, 2017 (GLOBE NEWSWIRE) -- Yandy.com, the leading online retailer of intimates, swimwear, and specialty apparel, announced today the top-performing swimsuits from its Baywatch ®  swimwear collection. To celebrate the film's U.S. release - Yandy.com produced, marketed and sold three swimwear designs inspired by looks worn by the movie's female lifeguard characters. The new Baywatch movie follows devoted lifeguard Mitch Buchannon (Dwayne Johnson) as he butts heads with a brash new recruit (Zac Efron). Together, they uncover a local criminal plot that threatens the future of the Bay. A photo accompanying this announcement is available at http://www.globenewswire.com/NewsRoom/AttachmentNg/7d66d8a5-c973-4449-be85-6289c481671c Yandy's release of the Baywatch-inspired collection in May demonstrated an immediate interest among domestic consumers. No

Nasdaq's Directors Desk® and Boardvantage® to Introduce Board Assessments and Compliance Questionnaires28.6.2017 16:05Pressmeddelande

A Unique Collaboration between Nasdaq Corporate Solutions and the Center for Board Excellence NEW YORK and GREENSBORO, N.C., June 28, 2017 (GLOBE NEWSWIRE) -- Nasdaq Corporate Solutions, a business of Nasdaq, Inc. (Nasdaq:NDAQ), announced today a new partnership with The Center for Board Excellence (CBE), a provider of board assessments and compliance questionnaires. In the first phase of the partnership, Nasdaq Corporate Solutions will facilitate introductions for users of Directors Desk and Boardvantage - Nasdaq's board portal and meeting management solutions - to CBE's cloud-based corporate governance solutions including: board and committee assessments; director peer assessments; CEO and management evaluations; and directors' & officers' questionnaires. Later this year, the parties plan to offer an integrated workflow between Nasdaq's board portal solutions and CBE's EnGauge(TM) platform, making it even easier for users to elect to benefit fr

Datameer : Datameer Announces Industry-First Solution for Deploying AI to the Enterprise at Big Data Scale28.6.2017 15:00Pressmeddelande

New Datameer SmartAI democratizes data science within organizations by operationalizing deep learning models with enterprise scale and governance SAN FRANCISCO, June 28, 2017 (GLOBE NEWSWIRE) -- Furthering its mission to democratize data access within the enterprise, Datameer today unveiled SmartAI, an industry-first solution for operationalizing deep learning models directly within enterprise data lake environments securely and at scale. SmartAI finally allows enterprises to democratize data science, taking the deep learning work of data scientists from the lab to the business in production-ready scenarios that meet the big data security, governance and management standards IT requires. Now, business analysts can apply and execute trusted deep learning models against massive datasets from enterprise data lakes to drive better business outcomes. "With all the promise of data science and artificial intelligence, organizations have had difficulty delivering on its busi

Imperial Capital Hires Two Senior Sales Professionals Forming a Dedicated Convertible Institutional Sales Group28.6.2017 14:30Pressmeddelande

LOS ANGELES, June 28, 2017 (GLOBE NEWSWIRE) -- Imperial Capital Group, LLC ("Imperial Capital") announced today the hiring of James P. Kenney and Kevin Cadden, two senior institutional convertible sales professionals, forming a dedicated Convertible Sales Group, while adding to the franchise's continued credit sales & trading growth initiatives. The group will be responsible for expanding Imperial Capital's existing credit sales and trading business further into convertible products while working with a team of seasoned trading and research professionals to provide its institutional clients with valuable market color, trading ideas and excellent execution in both the fixed income and equity markets. "With the hiring of James and Kevin, we are able to provide our institutional clients with a team of veteran sales and trading professionals specializing in the convertible bond marketplace," said Tom Corcoran, President of Imperial Capital. "The team bri

AGF Management Limited Reports Strong Second Quarter 2017 Financial Results28.6.2017 14:00Pressmeddelande

30% growth in mutual fund gross sales compared to prior year quarter 50% of ranked AUM performed above median for the one-year period ended May 31, 2017, and 53% for the three-year period Achieved final close of InstarAGF Essential Infrastructure Fund (EIF) with $740 million in commitments Reported Diluted EPS of $0.16 compared to $0.12 in Q2 2016 TORONTO, June 28, 2017 (GLOBE NEWSWIRE) -- AGF Management Limited (AGF or the Company) today announced financial results for the second quarter ended May 31, 2017. Total assets under management (AUM) increased 8.0% to $36.4 billion compared to the same period in 2016, and up 3.7% compared to $35.1 billion as at February 28, 2017. AUM increased across all lines of business, including retail, private client, institutiona

I vårt nyhetsrum kan du läsa de senaste nyheterna, få tillgång till pressmaterial och hitta kontaktinformation.

Besök vårt nyhetsrum