NASDAQ OMX

Mandalay Resources går ut med besluten från årsstämma och extra bolagsstämma samt tillkännager inlämnandet av sin första ESTMA-rapport

12.5.2017 22:29 | NASDAQ OMX

TORONTO, 11 maj 2017 (GLOBE NEWSWIRE) -- Mandalay Resources Corporation ("Mandalay" eller "bolaget") (TSX:MND) kan med tillfredställelse tillkännage resultaten från sin årsstämma och extra bolagsstämma, som hölls idag i Toronto, Ontario. Samtliga på stämman framlagda förslag till stämmobeslut godkändes av aktieägarna, varvid antalet röster som avgavs enligt fullmakt utgjorde 74,27 % av det totala antalet utestående röster på sista datum för röstning genom fullmakt, vilket var 9 maj 2017.

Val av styrelseledamöter

Antalet styrelseledamöter var fastställt till sex, och var och en av de sex personer som nominerats i bolagsledningens informationscirkulär daterat 11 april 2017 ("cirkuläret") återvaldes till bolagsstyrelsen. Abraham Jonker kvarstår som ledande oberoende styrelseledamot, och Bradford Mills förblir ordförande. Röstningen genomfördes i form av handuppräckning. Detaljerade uppgifter om resultatet av röstningen genom fullmakt återges nedan.

Motion  Votes Cast by Proxy For   % For    Votes Cast by
 Proxy Withheld
 Number of Directors 335,006,431  99.97  93,232  0.03
 Abraham Jonker 314,102,561  99.68  1,000,716  0.32
 Amy Freedman 314,446,995  99.79  656,282  0.21
 Bradford A. Mills 311,821,079  98.96  3,282,198  1.04
 Mark Sander 314,767,313  99.89  335,964  0.11
 Peter R. Jones 314,655,405  99.86  447,872  0.14
 Robert Doyle 314,531,812  99.82  571,465  0.18

Utseende av revisorer

Ernst & Young LLP utsågs till revisorer för bolaget för perioden fram till nästa årsstämma, alternativt till dess att efterföljare på annat sätt utses, och styrelsen bemyndigades att fastställa revisorernas arvode. Röstningen genomfördes i form av handuppräckning. Detaljerade uppgifter om resultatet av röstningen genom fullmakt återges nedan.

Motions  Votes Cast by Proxy For   % For    Votes Cast by
 Proxy Withheld
 Appointment of Auditors 334,554,097  99.84  545,566  0.16

Plan för bundna aktieandelar

Förslaget att godkänna bolagets plan för bundna aktieandelar samt att godkänna samtliga icke-tilldelade optioner och dithörande rättigheter och anspråk bifölls. Röstningen genomfördes i form av handuppräckning. Detaljerade uppgifter om resultatet av röstningen genom fullmakt återges nedan.

Motions  Votes Cast by Proxy For   % For   Votes Cast
 Restricted Share Unit Plan 282,789,839  89.75  32,313,438  10.25

Emission av bundna aktieandelar

Förslaget att godkänna bolagets emission av 573 339 bundna aktieandelar sedan 12 maj 2016 bifölls. Röstningen genomfördes i form av handuppräckning. Detaljerade uppgifter om resultatet av röstningen genom fullmakt återges nedan.

Motions

Votes Cast by Proxy For

% For

Votes Cast

Restricted Share Unit Issuance

282,879,672

32,223,605

Aktieoptionsplan

Förslaget att godkänna bolagets ändrade aktieoptionsplan jämte samtliga icke-tilldelade optioner och dithörande rättigheter och anspråk bifölls. Röstningen genomfördes i form av handuppräckning. Detaljerade uppgifter om resultatet av röstningen genom fullmakt återges nedan.

Motions  Votes Cast by Proxy For   % For   Votes Cast
 Restricted Share Unit Plan 282,752,261  89.73  32,351,016  10.27

ESTMA-RAPPORT

Bolaget har lämnat in rapport för verksamhetsåret fram till och med 31 december 2016 i enlighet med Extractive Sector Transparency Measures Act (lagen om insynsåtgärder inom utvinningssektorn). Rapporten finns tillgänglig på bolagets webbsida under www.mandalayresources.com.

Om Mandalay Resources Corporation

Mandalay Resources är ett kanadensiskt företag som arbetar med naturresurser och har produktionstillgångar i Australien, Chile och Sverige samt ett utvecklingsprojekt i Chile. Bolaget är fokuserat på en förvärvsstrategi och på att skapa nödvändig volym genom att lägga till projekt som är i ett långt framskridet utvecklingsskede eller redan i produktion inom guld, koppar, silver och antimon i Australien, Amerika och Europa för att skapa kortsiktigt kassaflöde och värde för aktieägare.

För mer information:

Mark Sander
President och Chief Executive Officer

Greg DiTomaso
Director of Investor Relations

Kontakt:
647.260.1566

Source: Mandalay Resources Corporation via Globenewswire

NASDAQ OMX

Följ NASDAQ OMX

Skriv in din e-postadress så får du ett mejl när vi har något nytt att berätta.

Senaste nyheterna från NASDAQ OMX

TGS and PGS Announce Fourth 3D Seismic Project Offshore Eastern Canada26.5.2017 07:50

ASKER, Norway, May 26, 2017 (GLOBE NEWSWIRE) -- TGS and Petroleum Geo-Services ("PGS") announce the fourth 3D seismic project offshore Eastern Canada for 2017. Long Range 3D will comprise approximately 9,100 km2 of 3D GeoStreamer® data in the Eastern Newfoundland region. The survey covers open acreage which will be included in the November 2018 licensing round under Newfoundland and Labrador's Scheduled Land Tenure system. Following completion of these surveys, the jointly-owned library will have more than 175,000 km of 2D GeoStreamer data and 28,500 km2 of 3D GeoStreamer data. An expansive well log library is also available in the region, along with advanced multi-client interpretation products that will improve play, trend and prospect delineation. "With four 3D projects now committed for 2017 this will be our most active year ever in Newfoundland and Labrador. E&P companies are continuing to prioritize this region in their exploration strat

Mandalay Resources Corporation går ut med slutförande av reviderat Återköpserbjudande och begäran om medgivande gällande 5,875 % säkerställda utbytbara skuldebrev25.5.2017 13:46