Mannheimer Swartling släpper sin tredje hållbarhetsredovisning

Mannheimer Swartling har nu släppt sin tredje hållbarhetsredovisning. Förhoppningen är att rapporten ska fylla en viktig funktion för byråns fortsatta arbete med att skapa värde för klienter, medarbetare och intressenter, menar Jan Dernestam, Managing Partner på byrån.

– Vår hållbarhetsredovisning är dels en sammanställning över vad byrån de facto har gjort på området och dels ett verktyg för att fortsätta uppnå våra mål, säger Jan Dernestam.

Emma Ihre, Head of Sustainability på Mannheimer Swartling, ser en tydlig koppling mellan byråns kärnvärden och hållbarhetsarbete.

– Mannheimer Swartlings kärnvärden – kvalitet, affärsfokus och laganda – präglar inte bara vårt interna arbetssätt och vår relation till klienterna, utan vi ser det också som rätt väg framåt mot en mer hållbar samhällsutveckling. Denna övertygelse har gjort oss till marknadsledande i advokatbranschen inom hållbarhet, säger Emma Ihre.

Hållbarhetsredovisningen finns nu tillgänglig att läsa på svenska på Mannheimer Swartlings hemsida. Senare i vår kommer även en engelsk version att publiceras.

Övrigt

Samtliga av byråns tidigare hållbarhetsredovisningar utgår från Global Reporting Initiatives (GRI) riktlinjer. Hållbarhetsredovisningen 2016 är upprättad efter GRI Standards på Core-nivå.

Mannheimer Swartling appoints Klas Eklund to the firm’s first Senior Economist22.11.2017 14:01Pressmeddelande

Klas Eklund has been appointed as Mannheimer Swartling’s first Senior Economist, starting in the beginning of 2018. Mr Eklund will provide the firm and its clients with strategic advice regarding national and international matters connected to the long-term development of business and the political environment. Mr Eklund will also be an active voice in the public discussion regarding these matters.