Mannheimer Swartling utnämns för sjuttonde året i rad till juriststudenternas mest attraktiva arbetsgivare i Universums FöretagsBarometer

Varje år röstar Sveriges universitets- och högskolestudenter fram sina framtida drömarbetsgivare i landets största studentundersökning, FöretagsBarometern. Resultaten presenterades den 20 mars 2018 i Stockholm.

Mannheimer Swartling utsågs återigen till den mest attraktiva arbetsgivaren när Sveriges juriststudenter röstat fram sin framtida drömarbetsgivare inom den juridiska sektorn. Byrån har i smått fantastiska 17 år i rad toppat utmärkelsen som "branschbäst" bland advokatbyråer och för andra året i rad utser studenterna Mannheimer Swartling till den allra populäraste arbetsplatsen alla kategorier.

– Det är enormt glädjande att landets juriststudenter har utnämnt oss till den mest attraktiva arbetsgivaren alla kategorier. Som kunskapsföretag så är förstås våra anställda vårt allt och studenterna vår framtid, så vi är såklart oerhört glada och stolta över utmärkelsen, säger Jan Dernestam, Managing Partner på Mannheimer Swartling.

– Lagandan ligger till grund för hur vi organiserar oss och hur vi arbetar. Detta fina samarbete har över åren visat sig vara ett synnerligen framgångsrikt sätt att driva en affärsjuridisk byrå på. Men, framför allt har det resulterat i en arbetsplats dit det är väldigt roligt att gå varje dag. Detta tror jag är en av faktorerna till att vi lyckas attrahera Sveriges skarpaste jurister, fortsätter Jan Dernestam.

FöretagsBarometern genomförs av Universum och är en heltäckande studentundersökning om karriär, arbetsliv och framtid. I år har över 25 000 studenter från landets universitet och högskolor deltagit i undersökningen och röstat fram Sveriges 100 mest attraktiva arbetsgivare.

Mannheimer Swartling establishes MSA Innovation Lab14.2.2019 14:36:48 CETPressmeddelande

Mannheimer Swartling has established a new business unit, MSA Innovation Lab. The purpose of the unit is to manage the firm’s innovation work and to drive the development of legal advice of the future. Through MSA Innovation Lab, the firm will: Support and collaborate with recently started companies that develop applications for Mannheimer Swartling and the firm's clients through an incubator for start-ups within Legal Tech. Collaborate with leading researchers in digitalisation. Conduct its own development of digital applications that streamline the advice to the firm’s clients. Develop and provide digital platforms to which the firm's clients have access. "The digitalisation of the Law Industry has just begun and we are working actively to stay in the absolute forefront. Our industry is rapidly changing, and in order to cost-effectively assist our clients with the opportunities and challenges they face, we are now taking another step to meet their new and over time changing needs," s

Mannheimer Swartling etablerar MSA Innovation Lab14.2.2019 14:32:36 CETPressmeddelande

Mannheimer Swartling har etablerat en egen affärsenhet för att hantera sitt innovationsarbete och driva utvecklingen kring hur framtidens juridiska rådgivning kommer att se ut. Inom enheten, som har namnet MSA Innovation Lab, kommer Mannheimer Swartling bland annat att: Genom en inkubator för start-ups inom Legal Tech, supporta och samarbeta med nystartade företag som utvecklar applikationer för Mannheimer Swartling och byråns klienter. Samarbeta med ledande forskare inom digitalisering. Bedriva egen utveckling av digitala applikationer som effektiviserar rådgivningen till byråns klienter. Utveckla och tillhandahålla digitala plattformar till vilka byråns klienter har tillgång. "Digitaliseringen av advokatbranschen har bara börjat och vi arbetar aktivt för att fortsätta ligga i den absoluta framkanten. Vår bransch håller snabbt på att förändras och för att på ett kostnadseffektivt sätt kunna bistå våra klienter med de möjligheter och utmaningar de ställs inför tar vi nu ytterligare ett