Mannheimer Swartling utnämns till studenternas favoritbyrå för 15:e året i rad

17.3.2017 10:24 | Mannheimer Swartling Advokatbyrå AB

Mannheimer Swartling har återigen utsetts till ”Branschbäst” när Sveriges juridikstudenter röstat fram sin framtida drömarbetsgivare i Universums FöretagsBarometer. Det är för 15:e året i rad som byrån tar emot denna utmärkelse.

Populariteten visar sig även utanför advokatbranschen där byrån placerar sig på en fjärde plats. Det framgår i Universums FöretagsBarometer som är den största årliga undersökning som görs vid Sveriges alla universitet och högskolor.

– Vi är otroligt stolta och glada över att landets juridikstudenter återigen har utnämnt oss till den mest attraktiva arbetsgivaren bland advokatbyråer. Att vi fortsätter att placera oss högst upp år efter år är en bekräftelse på att vi lyckas i vårt långsiktiga arbete med att attrahera Sveriges duktigaste jurister, säger Jan Dernestam, Managing Partner på Mannheimer Swartling.

– Det finns många faktorer som bidrar till att vi lyckas attrahera Sveriges skarpaste jurister till Mannheimer Swartling. Att vi vågar se styrkan i att utvecklas tillsammans med våra klienter är en av faktorerna. Jag tror även att det handlar om att vi lyckats förmedla vår starka företagskultur – där samarbete och kunskapsutbyte uppmuntras och alla medarbetare har möjlighet att vara med och utveckla byrån redan från första dagen, fortsätter han.

FöretagsBarometern är en heltäckande och årligen återkommande studentundersökning om karriär, arbetsliv och framtid. Drygt 24 000 studenter från Sveriges universitet och högskolor har svarat på årets upplaga av undersökningen, som är den 30:e i ordningen. Resultaten presenterades den 16 mars 2017 i Stockholm.

Skriv in din e-postadress så får du ett mejl när vi har något nytt att berätta.