Manpower tecknar nytt Bemanningsavtal med Svenska Staten

Bemannings- och rekryteringsföretaget Manpower har tecknat ramavtal med Kammarkollegiets Inköpscentral angående bemanningskonsulter och IT-konsulter. Avtalet kommer att kunna användas av samtliga statliga myndigheter och gäller under 2 år med möjlig förlängning i upp till 2 år.

Avtalet är indelat i två tjänsteområden; Kontorstjänster och IT-tjänster. Manpower är det enda bemannings- och rekryteringsföretaget som har ramavtal med Svenska Staten avseende både bemanning och IT.

-Vi är glada att bistå svenska myndigheter i att upprätthålla viktiga samhällsfunktioner och god samhällsservice, kommenterar Lars Forseth, vd ManpowerGroup.

ManpowerGroup™ är världsledande inom arbetsmarknadsrelaterade tjänster. Genom globala insikter och lokal expertkunskap skapar vi värde för våra kunder. Vi kallar det Innovative Workforce Solutions. ManpowerGroup™ Sverige har 12 000 medarbetare på ett 70-tal orter och med fyra varumärken: ManpowerGroup™ Solutions, Experis, Manpower och Right Management. Varje år sätter vi 20 000 personer i jobb i Sverige.

Byggbranschen levererar ny rekordprognos för höstens arbetsmarknad17.9.2018 08:45Pressmeddelande

Arbetsgivare i byggbranschen förväntar sig en rejält ökad efterfrågan på arbetskraft under hösten. Sysselsättningstrenden för det fjärde kvartalet 2018 ligger på +13 procent, Det är en knapp ökning från föregående kvartals prognos, som då var den starkaste jobbprognosen branschen sett på sex år. Jobbprognosen för Sverige som helhet ligger på +8 procent, visar ManpowerGroup Arbetsmarknadsbarometer.

Ny prognos Q4: Ökad sysselsättning i hotell- och restaurangbranschen under hösten17.9.2018 08:38Pressmeddelande

Arbetsgivare i hotell- och restaurangbranschen förväntar sig en ökad efterfrågan på arbetskraft under hösten. Sysselsättningstrenden för det fjärde kvartalet 2018 ligger på +14 procent, en ökning jämfört med motsvarande period förra året då prognosen låg på +8 procent. Jobbprognosen för Sverige som helhet ligger på +8 procent, visar ManpowerGroup Arbetsmarknadsbarometer.