ManpowerGroup förser Epiroc med kompetens de kommande tre åren

Gruv- och infrastruktursutrustningsföretaget Epiroc har efter en upphandling slutit avtal med ManpowerGroup, som blir huvudleverantör när det gäller bemanning och rekrytering av tjänstemän. Avtalet är tecknat på tre år.

- Samarbetet med ManpowerGroup är viktigt för oss, då vi alltid är beroende av rätt kompetens för att vi ska kunna fortsätta utveckla vår affär. Inom avtalet har vi satt mål kring att få in fler kandidater som är kvinnor, det är strategiskt viktigt för oss. Vi ser fram emot samarbetet med ManpowerGroup, som ska hitta rätt kompetens till alla våra anläggningar i hela landet, säger Lorraine Lind, Vice President HR, Epiroc.

Efter en upphandling valde Epiroc att ingå avtal med ManpowerGroup gällande bemanning och rekrytering av tjänstemän som t.ex. inköpare, ekonomer, personaladministratörer. Kompetenserna kommer att levereras både från Manpower och Experis inom ManpowerGroup-koncernen.

– Vi ser fram emot ett förtroendefullt och långsiktigt samarbete med Epiroc, som delar vår värdegrund när det gäller viktiga frågor som fördomsfri rekrytering. Vår ambition och övertygelse är att vi kan utvecklas tillsammans när det gäller nya sätt att hitta morgondagens talanger, säger Helen Remnås, Head of Major Account på ManpowerGroup.

Lorraine Lind, Vice President HR, Epiroc, telefon 072-192 21 33, lorraine.lind@epiroc.com
Hélène Belin, kommunikationschef på ManpowerGroup Sverige, telefon 070-377 45 43, helene.belin@manpowergroup.se

Epiroc är en ledande global produktivitetspartner för gruv- och infrastrukturindustrin med omkring 14 000 medarbetare globalt och med kunder i över 150 länder. Med banbrytande teknologi utvecklar och producerar bolaget innovativa borriggar, berbrytnings- och anläggningsutrustning och tillhandahåller förstklassig service på förbrukningsvaror. Huvudsaklig produktutveckling och tillverkning inom Epiroc sker i Sverige, USA, Kanada, Kina och Indien.

Gustavlundsvägen 18
16102 Bromma

020-375 375http://www.manpowergroup.se

ManpowerGroup™ är världsledande inom arbetsmarknadsrelaterade tjänster. Vi hjälper organisationer att omvandla sig i en snabbt föränderlig värld, genom att hitta, utveckla och leda talanger som gör det möjligt för våra kunder att utvecklas. Våra innovativa lösningar hjälper varje år organisationer att hitta rätt kompetens samtidigt som vi sätter människor i arbete. ManpowerGroup™ i Sverige har 12 000 medarbetare på ett 70-tal orter med fyra varumärken: Manpower®, Experis®, Right Management® och ManpowerGroup® Solutions. Varje år sätter vi 20 000 personer i jobb i Sverige.

Prognos: Arbetsgivare fruktar sämre arbetsmarknad än under finanskrisen9.6.2020 08:00:00 CESTPressmeddelande

Den globala hälsokrisen slår hårt mot sysselsättningen i Sverige under det kommande kvartalet, enligt en prognos från svenska arbetsgivare. Prognosen är en av de svagaste i hela Europa. Sysselsättningstrenden ligger på dystra -12 procent för det tredje kvartalet 2020, en minskning på hela 22 procentenheter jämfört med prognosen inför andra kvartalet. Det visar ManpowerGroups Arbetsmarknadsbarometer.

Digitala matchningstjänster för jobb under coronakrisen25.5.2020 07:53:56 CESTPressmeddelande

Coronapandemin har lett till att tjänster som hjälper folk ut på arbetsmarknaden har flyttat till digitala kanaler, vilket gör att fler får tillgång till hjälpen oavsett var i landet man befinner sig. Bara under april kom 100 personer i arbete efter att ha gått stöd- och matchningsprogrammet hos Manpower. Arbetsförmedlingen öppnar nu upp för att fler arbetssökande ska få ta del av tjänsten.