ManpowerGroup

ManpowerGroup lanserar nytt varumärke: Jefferson Wells nytt konsult- och rekryteringserbjudande inom ManpowerGroup

Dela
Den 14 december lanserar ManpowerGroup ett nytt varumärke, Jefferson Wells, som erbjuder kompetensförsörjning av chefer och specialister inom bland annat ekonomi, marknad och försäljning samt ingenjörsområdet. Varumärket finns redan i bland annat USA, Norge och Nederländerna.

– Jefferson Wells är av och för specialister. Vi ser en stor efterfrågan hos våra kunder att kunna få ännu mer kvalificerad hjälp med rekrytering och konsultstöd av både chefer och specialister. Framtidens rekrytering handlar om att skapa värde både för anställda och arbetsgivare, och det är vad vi vill erbjuda våra kunder genom att specialisera oss ytterligare, säger Per Johansson, Managing Director för Jefferson Wells och Manpower i Sverige.

Jefferson Wells erbjuder kompetensförsörjning av chefer och specialister inom ekonomi, HR, executive, inköp, logistik, marknad, försäljning samt ingenjörsområdet. Lanseringen av det nya varumärket är ytterligare ett steg i specialiseringen av den verksamhet som tidigare drivits inom ramen för Experis och Manpower sedan 1953.

– När man vänder sig till oss för att få stöd i sin rekrytering utgår vi från hela företagets kompetensbehov och erbjuder skräddarsydda lösningar. Genom Jefferson Wells kan vi erbjuda ännu bättre stöd att hitta rätt specialistkompetens för att hjälpa företag att växa, säger Per Johansson.

Drygt sex av tio svenska arbetsgivare, 64 procent, upplever att det är svårt att hitta kompetent personal. Det är den högsta siffran sedan ManpowerGroup började mäta kompetensbristen hos svenska företagare, och siffran har mer än fördubblats på 10 år.

– Jefferson Wells vill bidra till att lösa kompetensbristen och tillhandahåller konsulter som vill ta nästa steg i karriären. Våra konsulter erbjuds ett långsiktigt engagemang i sin utveckling genom en stor bredd av olika uppdrag och med en personlig karriärplan, säger Per Johansson.


Bilaga
Tipslista: Tre framgångsfaktorer för att locka till sig talangerna

Tre framgångsfaktorer för att locka till sig och behålla medarbetare

  1. Utveckling
    Fokus på den personliga utvecklingen skapar motiverade medarbetare. Det är viktigt att utvärdera och ha en löpande dialog mellan chef och medarbetare om karriärresan. Att sätta mätbara mål och utgå från data bidrar till en ökad kvalitet i utvärderingarna.
  2. Utmaningar
    Att bli utmanad på jobbet är viktigt för arbetsglädjen. Bidra till medarbetarnas kompetensutveckling, inte bara genom utbildningar utan även genom att låta dem byta roller, rotera arbetsuppgifter och jobba i nya team. Omväxling förnöjer!
  3. Flexibilitet
    Balans i livet och flexibilitet är A och O för att locka till sig talanger och det innebär olika saker beroende på var man befinner sig i livet. Hjälp medarbetarna lösa livspusslet genom att ha fokus på vad de levererar, snarare än från var och exakt när de arbetar.

För mer information, kontakta gärna:
Hélène Belin, kommunikationschef ManpowerGroup Sverige, telefon 070-377 45 43
helene.belin@manpowergroup.se

Kontakter

Bilder

Dokument

Länkar

Om

ManpowerGroup
ManpowerGroup
Södermalmsallén 36
118 28 Stockholm

0771-55 99 00http://www.manpowergroup.se

Om ManpowerGroup
ManpowerGroup™ är världsledande inom kompetens- och HR-tjänster. Vi hjälper organisationer att omvandla sig i en snabbt föränderlig värld, genom att hitta och utveckla talanger som gör det möjligt för våra kunder att utvecklas. Vi hjälper organisationer att hitta rätt kompetens samtidigt som vi sätter miljontals människor i arbete. ManpowerGroup™ är sedan många år erkända för vår mångfald, inkludering, jämställdhet och 2020 utsågs vi till ett av världens mest etiska företag för elfte året i rad. I Sverige har vi omkring 7 000 medarbetare på drygt 50 orter över hela landet med varumärkena: Manpower®, Experis®, Talent Solutions® och Jefferson Wells®. Varje år sätter vi 15 000 personer i jobb i Sverige.



Följ ManpowerGroup

Abonnera på våra pressmeddelanden. Endast mejladress behövs och den används bara här. Du kan avanmäla dig när som helst.

Senaste pressmeddelandena från ManpowerGroup

Klar majoritet av svenska företag uppger att de inte är jämställda7.3.2024 15:08:14 CET | Pressmeddelande

Endast var sjätte arbetsgivare i Sverige, 16 procent, uppger att de har uppnått full jämställdhet – det visar en ny undersökning bland 788 svenska företag, genomförd av ManpowerGroup inför internationella kvinnodagen. Hela fyra av tio arbetsgivare, 38 procent, uppger att de är ganska eller mycket långt ifrån att uppnå jämställdhet, medan 43 procent uppger att de är på god väg.

I vårt pressrum kan du läsa de senaste pressmeddelandena, få tillgång till pressmaterial och hitta kontaktinformation.

Besök vårt pressrum
HiddenA line styled icon from Orion Icon Library.Eye