ManpowerGroup rankas som ett av världens mest hållbara företag

För åttonde året i rad rankas ManpowerGroup som ett av världens mest hållbara företag av Dow Jones Sustainability Index. Företagen på listan har bedömts utifrån ekonomisk, miljömässig och social hållbarhet.

– Det är fantastiskt roligt att vårt engagemang för hållbarhet får ett så prestigefyllt internationellt erkännande. Vi arbetar målmedvetet för att bidra till en positiv samhällsutveckling, och det här är ett bevis på att vi är på väg åt rätt håll, säger Lars Forseth, vd för ManpowerGroup Sverige.

Dow Jones Sustainability Index bedömer årligen företag utifrån en rad faktorer kopplade till ekonomisk, miljömässig och social hållbarhet. ManpowerGroup är det enda företaget inom kategorin professionella tjänster som har kommit med i indexet åtta år i följd.

– Vårt huvudsakliga fokus kommer alltid att ligga på att hjälpa våra kunder och att skapa ett meningsfullt arbetsliv för miljontals människor världen över. Men ett modernt företag kan inte nöja sig där, utan bör ta ett långsiktigt och aktivt ansvar inom områden som jämställdhet, mångfald och miljöpåverkan, säger Lars Forseth.

Till grund för Dow Jones Sustainability Index ranking ligger ManpowerGroups globala hållbarhetsrapport, med information om hållbarhetsarbetet i Sverige och 15 andra länder runtom i världen. Eftersom huvudkontoret ligger i USA inkluderas ManpowerGroup i det nordamerikanska indexet.

Här finns hela ManpowerGroups hållbarhetsrapport Sustainability in the human age att ladda ner.

Hélène Belin, kommunikationschef ManpowerGroup Sverige, telefon 070-377 45 43, helene.belin@manpowergroup.se

ManpowerGroup™ är världsledande inom arbetsmarknadsrelaterade tjänster. Vi hjälper organisationer att omvandla sig i en snabbt föränderlig värld, genom att hitta och utveckla talanger som gör det möjligt för våra kunder att utvecklas. ManpowerGroup™ Sverige har 12 000 medarbetare på drygt 50 orter med fyra varumärken: Manpower®, Experis®, Right Management® och ManpowerGroup® Solutions. Varje år sätter vi 20 000 personer i jobb i Sverige.

Kommuner pratar integration genom jobb på Matchningsakuten i Almedalen21.6.2018 11:48Pressmeddelande

Hur löser vi integration genom jobb? Högkonjunktur, kompetensbrist och utanförskap. Att snabbt få ut nyanlända arbetssökande i arbetslivet är en viktig samhällsfråga och samtidigt en möjlighet för Sverige. Under Almedalsveckan i Visby bjuder ManpowerGroup in utvalda till Matchningsakuten i Almedalen för att prata om matchning och integration genom jobb. Tillsammans med kommunföreträdare diskuterar ManpowerGroup lösningar för att snabbt matcha rätt kompetens med rätt arbetsgivare. Följ #matchningsakuten på Twitter och LinkedIn 2-6 juli.