ManpowerGroup utses till ett av världens mest etiska företag för 13:e året

Ethisphere har tilldelat ManpowerGroup utmärkelsen World's Most Ethical Companies för 13:e året. På Ethisphere's lista över världens mest etiska företag finns företag som utmärker sig inom etisk affärpraxis och som spelar en viktig roll i att främja positiv förändring i affärsvärlden och samhällen runt om i världen. Utvärderingen görs inom kategorierna bolagsstyrning, etik och efterlevnad, ledarskap och rykte, kultur, miljö och social påverkan.

Utmärkelsen är ett erkännande för:

• Våra fantastiska 30 000 medarbetare runt om i världen som driver vår starka etiska kultur framåt varje dag
  • Vår hållbarhetsstrategi som bland annat fokuserar på att driva en ansvarsfull och transparent verksamhet
  • Vårt syfte att skapa ett samhällsvärde genom att koppla samman miljontals människor med meningsfull och hållbar sysselsättning.

ManpowerGroup finns i mer än 75 länder och samarbetar med hundratusentals arbetsgivare. Vår omfattande globala räckvidd ger oss möjligheten att främja och förespråka etisk och ansvarsfull sysselsättning i regioner och branscher runt om i världen. Vi sätter en hög standard för vår bransch och är stolta över att fortsätta vara det enda företag i vår bransch som fått utmärkelsen.

Södermalmsallén 36

0771-55 99 00http://www.manpowergroup.se

ManpowerGroup™ är världsledande inom kompetens- och HR-tjänster. Vi hjälper organisationer att omvandla sig i en snabbt föränderlig värld, genom att hitta och utveckla talanger som gör det möjligt för våra kunder att utvecklas. Vi bidrar genom att hitta rätt kompetens samtidigt som vi sätter miljontals människor i arbete. ManpowerGroup™ är sedan många år erkända för vår mångfald, inkludering, jämställdhet och 2021 utsågs vi till ett av världens mest etiska företag för tolfte året i rad. I Sverige har vi omkring 7 000 medarbetare på drygt 50 orter över hela landet med varumärkena: Manpower®, Experis®, Talent Solutions® och Jefferson Wells®. Varje år sätter vi 15 000 personer i jobb i Sverige.

Ny prognos: Mycket hög efterfrågan på arbetskraft i Norra Sverige13.4.2022 08:00:00 CEST | Pressmeddelande

Efterfrågan på arbetskraft kommer att vara rekordhög i landet under våren. Norra Sveriges arbetsgivare rapporterar en sysselsättningstrend på +30 procent för det andra kvartalet 2022 vilket är nära förra kvartalets rekordnivå på +31 procent, enligt ManpowerGroups Arbetsmarknadsbarometer. Prognosen pekar på en kraftig tillväxt i samtliga branscher och regioner – samtidigt som många osäkra omvärldsfaktorer kan påverka utfallet.

Ny prognos: Efterfrågan på arbetskraft slår rekord i Skåne och Blekinge13.4.2022 08:00:00 CEST | Pressmeddelande

Efterfrågan på arbetskraft kommer att vara rekordhög under våren. Skåne och Blekinge läns arbetsgivare rapporterar en sysselsättningstrend på +43 procent för det andra kvartalet 2022 vilket innebär att man tror på rekordmånga nya jobbtillfällen, enligt ManpowerGroups Arbetsmarknadsbarometer. Prognosen pekar på en kraftig tillväxt i samtliga branscher och regioner – samtidigt som många osäkra omvärldsfaktorer kan påverka utfallet.