ManpowerGroup utses till ett av världens mest etiska företag

För sjunde året i rad har ManpowerGroup utsetts till ett av världens mest etiska företag av Etisphere Institute. Företagen som får utmärkelsen arbetar aktivt med att främja en kultur av etik och öppenhet på alla nivåer i företaget.

– Vi ställer höga etiska krav på oss själva, både som arbetsgivare och samarbetspartner. Som en av Sveriges största arbetsgivare kan vi göra stor skillnad för att bidra till en hållbar utveckling på arbetsmarknaden, säger Lars Forseth, vd för ManpowerGroup Sverige.

Utmärkelsen från Etisphere Institute bedömer företag inom en rad olika områden, såsom etiska riktlinjer och efterlevnad, företagskultur samt miljömässig och social hållbarhet. ManpowerGroup har också nyligen rankats som ett av världens 40 mest beundrade företag av Fortune Magazine för fjortonde året i rad. Rankingen bedömer företag utifrån en rad faktorer, bland annat inom såsom tjänstekvalitet, socialt ansvarstagande och global konkurrenskraft.

– ManpowerGroup arbetar målmedvetet för att bidra till en positiv samhällsutveckling världen över och vi är stolta över att få två prestigefyllda internationella erkännanden för vårt arbete. För mig är det ett kvitto på verkligt hållbar tillväxt, säger Lars Forseth.

Läs mer på https://www.manpowergroup.se/CSR samt www.manpowergroup.com/DoingWellByDoingGood

Sociala medier
Följ diskussionen om ManpowerGroups hållbarhetsarbete på Twitter under #DoingWellByDoingGood och på @ManpowerGroupSE

ManpowerGroup™ är världsledande inom arbetsmarknadsrelaterade tjänster. Vi hjälper organisationer att omvandla sig i en snabbt föränderlig värld, genom att hitta och utveckla talanger som gör det möjligt för våra kunder att utvecklas. ManpowerGroup™ Sverige har 12 000 medarbetare på drygt 50 orter med fyra varumärken: Manpower®, Experis®, Right Management® och ManpowerGroup® Solutions. Varje år sätter vi 20 000 personer i jobb i Sverige.

Ny rapport: Så slipper ditt jobb hotas av automatiseringen23.4.2018 08:43Pressmeddelande

Automatisering är inte ett hot mot jobben – för de som har rätt förmågor. Arbetsgivare värderar kommunikations-, samarbetes- och problemlösningsförmåga högst och ungefär en fjärdedel tycker att personer med dessa förmågor är svårast att hitta. Kombinerat med digitala och tekniska färdigheter är detta receptet för att klara sig bäst på framtidens arbetsmarknad, enligt ManpowerGroups nya rapport Skills Revolution 2.0.

Försiktigt optimistiska signaler för vårens arbetsmarknad i mellersta Sverige13.3.2018 08:21Pressmeddelande

Arbetsgivare i mellersta Sverige, där Södermanland, Västmanland, Värmland och Örebro län ingår, är försiktigt optimistiska och förväntar sig fler något fler jobbtillfällen under våren. Sysselsättningstrenden för det andra kvartalet ligger på +4 procent, vilket är strax över sysselsättningstrenden för hela Sverige på +2 procent. Det visar ManpowerGroup Arbetsmarknadsbarometer.