ManpowerGroup utses till ett av världens mest etiska företag

21.3.2017 13:04 | ManpowerGroup

För sjunde året i rad har ManpowerGroup utsetts till ett av världens mest etiska företag av Etisphere Institute. Företagen som får utmärkelsen arbetar aktivt med att främja en kultur av etik och öppenhet på alla nivåer i företaget.

– Vi ställer höga etiska krav på oss själva, både som arbetsgivare och samarbetspartner. Som en av Sveriges största arbetsgivare kan vi göra stor skillnad för att bidra till en hållbar utveckling på arbetsmarknaden, säger Lars Forseth, vd för ManpowerGroup Sverige.

Utmärkelsen från Etisphere Institute bedömer företag inom en rad olika områden, såsom etiska riktlinjer och efterlevnad, företagskultur samt miljömässig och social hållbarhet. ManpowerGroup har också nyligen rankats som ett av världens 40 mest beundrade företag av Fortune Magazine för fjortonde året i rad. Rankingen bedömer företag utifrån en rad faktorer, bland annat inom såsom tjänstekvalitet, socialt ansvarstagande och global konkurrenskraft.

– ManpowerGroup arbetar målmedvetet för att bidra till en positiv samhällsutveckling världen över och vi är stolta över att få två prestigefyllda internationella erkännanden för vårt arbete. För mig är det ett kvitto på verkligt hållbar tillväxt, säger Lars Forseth.

Läs mer på https://www.manpowergroup.se/CSR samt www.manpowergroup.com/DoingWellByDoingGood

Sociala medier
Följ diskussionen om ManpowerGroups hållbarhetsarbete på Twitter under #DoingWellByDoingGood och på @ManpowerGroupSE

Hélène Belin

ManpowerGroup™ är världsledande på att hitta rätt lösning utifrån människans potential och företagens ambition. Vi hjälper såväl små som stora verksamheter i många olika branscher under fyra varumärken: ManpowerGroup™ Solutions, Experis, Manpower och Right Management.

Vi finns i mer än 80 länder över hela världen. Genom globala insikter och lokal expertkunskap, ökar vi framgången för våra kunder.

I Sverige finns finns vi representerade på mer än 70 kontor och har totalt drygt 12.000 anställda.
Verksamheten genererar drygt 20.000 jobb varje år.

Manpower.se är en av de ledande jobbsiterna i Sverige med drygt 200.000 aktiva cv och mellan 8.000 - 15.000 aktuella jobbannonser. För mer information eller för att söka lediga jobb - besök manpower.se

Skriv in din e-postadress så får du ett mejl när vi har något nytt att berätta.