ManpowerGroup utses till ett av världens mest etiska företag

För sjunde året i rad har ManpowerGroup utsetts till ett av världens mest etiska företag av Etisphere Institute. Företagen som får utmärkelsen arbetar aktivt med att främja en kultur av etik och öppenhet på alla nivåer i företaget.

– Vi ställer höga etiska krav på oss själva, både som arbetsgivare och samarbetspartner. Som en av Sveriges största arbetsgivare kan vi göra stor skillnad för att bidra till en hållbar utveckling på arbetsmarknaden, säger Lars Forseth, vd för ManpowerGroup Sverige.

Utmärkelsen från Etisphere Institute bedömer företag inom en rad olika områden, såsom etiska riktlinjer och efterlevnad, företagskultur samt miljömässig och social hållbarhet. ManpowerGroup har också nyligen rankats som ett av världens 40 mest beundrade företag av Fortune Magazine för fjortonde året i rad. Rankingen bedömer företag utifrån en rad faktorer, bland annat inom såsom tjänstekvalitet, socialt ansvarstagande och global konkurrenskraft.

– ManpowerGroup arbetar målmedvetet för att bidra till en positiv samhällsutveckling världen över och vi är stolta över att få två prestigefyllda internationella erkännanden för vårt arbete. För mig är det ett kvitto på verkligt hållbar tillväxt, säger Lars Forseth.

Läs mer på https://www.manpowergroup.se/CSR samt www.manpowergroup.com/DoingWellByDoingGood

Sociala medier
Följ diskussionen om ManpowerGroups hållbarhetsarbete på Twitter under #DoingWellByDoingGood och på @ManpowerGroupSE

ManpowerGroup™ är världsledande inom arbetsmarknadsrelaterade tjänster. Vi hjälper organisationer att omvandla sig i en snabbt föränderlig värld, genom att hitta och utveckla talanger som gör det möjligt för våra kunder att utvecklas. ManpowerGroup™ Sverige har 12 000 medarbetare på drygt 50 orter med fyra varumärken: Manpower®, Experis®, Right Management® och ManpowerGroup® Solutions. Varje år sätter vi 20 000 personer i jobb i Sverige.

Byggbranschen levererar ny rekordprognos för höstens arbetsmarknad17.9.2018 08:45Pressmeddelande

Arbetsgivare i byggbranschen förväntar sig en rejält ökad efterfrågan på arbetskraft under hösten. Sysselsättningstrenden för det fjärde kvartalet 2018 ligger på +13 procent, Det är en knapp ökning från föregående kvartals prognos, som då var den starkaste jobbprognosen branschen sett på sex år. Jobbprognosen för Sverige som helhet ligger på +8 procent, visar ManpowerGroup Arbetsmarknadsbarometer.

Ny prognos Q4: Ökad sysselsättning i hotell- och restaurangbranschen under hösten17.9.2018 08:38Pressmeddelande

Arbetsgivare i hotell- och restaurangbranschen förväntar sig en ökad efterfrågan på arbetskraft under hösten. Sysselsättningstrenden för det fjärde kvartalet 2018 ligger på +14 procent, en ökning jämfört med motsvarande period förra året då prognosen låg på +8 procent. Jobbprognosen för Sverige som helhet ligger på +8 procent, visar ManpowerGroup Arbetsmarknadsbarometer.