ManpowerGroups hantering av smittorisk av Coronavirus

Med anledning av den senaste tidens händelser kring det nya Coronaviruset gör ManpowerGroup ett antal förebyggande åtgärder. Syftet är dels att om möjligt förhindra smittspridning och dels att hantera situationer som eventuellt kan komma att uppstå. Vi bevakar läget noggrant och följer Folkhälsomyndighetens och Regeringens råd och riktlinjer.

ManpowerGroups förebyggande åtgärder innebär:

Instruktioner till våra konsulter
Vi informerar kontinuerligt alla våra medarbetare via intranät och närmaste chef. De har fått riktlinjer som syftar till att minimera risken för smittspridning - huvudsakligen att stanna hemma vid sjukdom, ta ansvar för att inte utsätta andra för infektion, vara extra noggranna med hygien samt informera sin närmaste chef om man nyligen vistats i riskområde. Vill du ta del av ManpowerGroups riktlinjer till våra medarbetare, vänligen hör av dig till din kundkontakt.

I samband med detta vill vi uppmana alla våra kunder att dela med er av er verksamhets riktlinjer kring Coronavirus till våra medarbetare som arbetar på plats hos er. Dessa kommer givetvis att vara vägledande för våra konsultmedarbetare.

I övrigt fortgår vår verksamhet och vår leverans till våra kunder som tidigare.

Uppdaterad information
Vi gör fortlöpande bedömningar av situationen och om vi ser en ökad risk för infektion i Sverige kommer vi att ta till fler åtgärder. Vi följer myndigheternas beslut och kommer att uppdatera informationen här kontinuerligt.

Frågor
Du är välkommen att ställa dina frågor om ManpowerGroups förebyggande åtgärder samt hantering av eventuella situationer till din kundkontakt hos oss.

Gustavlundsvägen 18
16102 Bromma

020-375 375http://www.manpowergroup.se

ManpowerGroup™ är världsledande inom arbetsmarknadsrelaterade tjänster. Vi hjälper organisationer att omvandla sig i en snabbt föränderlig värld, genom att hitta och utveckla talanger som gör det möjligt för våra kunder att utvecklas. ManpowerGroup™ Sverige har 12 000 medarbetare på drygt 50 orter med fyra varumärken: Manpower®, Experis®, Right Management® och ManpowerGroup® Solutions. Varje år sätter vi 20 000 personer i jobb i Sverige.

Prognos: Arbetsgivare fruktar sämre arbetsmarknad än under finanskrisen9.6.2020 08:00:00 CESTPressmeddelande

Den globala hälsokrisen slår hårt mot sysselsättningen i Sverige under det kommande kvartalet, enligt en prognos från svenska arbetsgivare. Prognosen är en av de svagaste i hela Europa. Sysselsättningstrenden ligger på dystra -12 procent för det tredje kvartalet 2020, en minskning på hela 22 procentenheter jämfört med prognosen inför andra kvartalet. Det visar ManpowerGroups Arbetsmarknadsbarometer.

Digitala matchningstjänster för jobb under coronakrisen25.5.2020 07:53:56 CESTPressmeddelande

Coronapandemin har lett till att tjänster som hjälper folk ut på arbetsmarknaden har flyttat till digitala kanaler, vilket gör att fler får tillgång till hjälpen oavsett var i landet man befinner sig. Bara under april kom 100 personer i arbete efter att ha gått stöd- och matchningsprogrammet hos Manpower. Arbetsförmedlingen öppnar nu upp för att fler arbetssökande ska få ta del av tjänsten.