Måns Zelmerlöw får egen hyllningssång av skånskt dansband!

Pressbild Donnez // Foto: Jörgen Lundh

Ett av landets absolut mest framgångsrika dansband just nu, skånska Donnez, har i dagarna släppt sitt nya album som dundrade in etta på den svenska försäljningslistan. Bandet livestreamar en gång i veckan och har under det senaste året fått en rekordpublik digitalt. Långt över två miljoner har sett bandets olika sändningar varje tisdagskväll.

Som öppningsspår finns låten ”Hon ville ha Måns”. En svängig låt om hur det kan gå när man byter ut bilden i kontaktannonsen, till superstjärnan Måns Zelmerlöv istället för sin egen. Låten har på bara några dagar streamats i rekordfart och kapellmästaren Donne Laitila är nöjd.

- Det är en fantastiskt bra låt och en rolig och underfundig text som sätter sig. Vi gillar den väldigt mycket. Och extra kul att huvudpersonen också uppskattar låten.

Måns Zelmerlöv har redan dagen efter skivsläppet förra veckan gjort ett inlägg på Instagram där han skriver (översatt från engelska): ”Det kan vara den bästa sången som gjorts 2021. Har du inte hört den än, lyssna”.

Textförfattare är Thomas Deutgen, dansbandsexpert och chefredaktör för Nordens största dansbandsmagasin Får Jag Lov. Deutgen har gjort ”Hon ville ha Måns” tillsammans med Henrik Sethsson och Lars Blomkvist.

- Jag ville göra en kul text på datingtemat, men få till en twist. Då kom jag på att byta ut bilden i annonsen mot någon kändis. Zelmerlöv kändes given. Sedan gick det av bara farten och texten till ”Hon ville ha Måns” blev klar på bara någon timme.

För att se videon från www.youtube.com måste du ge din tillåtelse högst upp på sidan.DONNEZ live i Bingolotto i helgen

Pressbild Donnez // Foto: Jörgen Lundh
Pressbild Thomas Deutgen