Marc Hoffmann utsedd till årets vd 2020 inom Employer Branding

Den globala organisationen Universum lyfter varje år fram personer och företag som skiljer ut sig från mängden genom sitt engagemang och kunskap inom Employer Branding. Vid en gala på torsdagskvällen den 14 november delades priser ut i olika kategorier. Utmärkelsen Årets vd inom Employer Branding tilldelas E.ON Sveriges vd Marc Hoffmann.

Utmärkelsen Årets vd inom Employer Branding tilldelas E.ON Sveriges vd Marc Hoffmann. Bild: E.ON.

Juryn motiverade utmärkelsen av E.ONs vd Marc Hoffmann på följande sätt:

”Denna ledare betonade direkt attraktionsfrågornas betydelse och då särskilt vikten av att attrahera fler kvinnor. Ett enormt arbete kring dessa frågor görs inom företaget och med tydliga resultat som följd.

Denna vd är en modern ledare som inser att företagets viktigaste resurs är medarbetarna och mångfalden i företaget. I styrka av detta har företaget nått tydliga och hållbara resultat bland talangerna. Vi finner därför denna vd vara en sann förebild och kan därför utgöra inspirationskälla för många andra.

Universum Communications vill därför utnämna Marc Hoffmann till Årets vd inom Employer Branding 2020”.

PRESSTRÄFF: Krafterna för ökad trygghet i Malmö växer26.11.2019 12:44:29 CETPressinbjudan

I en tid då många Malmöbor upplever att tryggheten i vardagen är utmanad är det viktigt att mobilisera och belysa de goda krafter som finns i samhället för att bryta den negativa utvecklingen. Stiftelsen Nattvandring.nu växer och startar nu, på lokalt initiativ, en ny nattvandringsgrupp i stadsdelen Rosengård. I samband med detta bjuder stiftelsen tillsammans med Malmö stad och E.ON, in till en pressträff onsdagen den 27 november klockan 9:00 för att ge sin syn på utvecklingen i staden och hur vi gemensamt kan bidra till en tryggare stad.

E.ONs moderna elnätsstation i Mörarp invigd29.10.2019 13:00:00 CETPressmeddelande

Arbetet med ombyggnationen och moderniseringen av elnätsstationen i Mörarp är en investering om ca 120 miljoner kronor. Det har bidragit till ca 13 årsarbeten under projekttiden och nu är projektet i hamn. Detta uppmärksammades med en invigning där representanter från bland annat E.ON och från ElTel, som utfört arbetet utan avbrott för kunderna, fanns på plats. Uppgraderingen som gjorts i stationen innebär att leveransen av el till 8 kommuner med tillsammans över 350 000 invånare blir modernare och säkrare, för både kunder och medarbetare.