Margaux Dietz barnboksdebuterar – ny bokserie om sonen Arnold

Idag gästar Margaux Dietz Bokmässan Play. Efter debuten med den biografiska storsäljaren Your best life är hon åter bokaktuell och debuterar som barnboksförfattare med Arnold reser till Sydafrika (Bookmark förlag). Boksläppet sker i samarbete med välgörenhetsorganisationen Biblionef SA, som jobbar för att främja läsning i Sydafrika.

Margauxs vilja att främja läsning föddes under besöken hos hennes mamma, Eveline Dietz, i Sydafrika. I Sydafrika talas elva olika språk och en stor andel familjer äger inte en enda barnbok på sitt modersmål. Arnold reser till Sydafrika riktar sig till barn 0–3 år och är inspirerad av sonens resor till mormodern i Sydafrika. Intäkterna från boken kommer att skänkas till välgörenhetsorganisationen Biblionef South Africa som arbetar med att producera och donera barnböcker till sydafrikanska familjer på deras respektive modersmål.

”Margaux har en enorm plattform och är en viktig förebild för kvinnor i alla åldrar. Att hon använder sitt inflytande till att stimulera läsning och högläsning både i Sverige och Sydafrika är något vi är verkligt stolta över”, säger Ebba Barrett Bandh, förläggare på Bookmark förlag.

Margaux Dietz deltar på årets digitala bokmässa idag 24 september, som kommer att sändas på Bokmässan Play.

Under hösten är Margaux Dietz även pocketaktuell med Your best life, nu kompletterad med ett helt nyskrivet kapitel om separation och livet som ensamstående mamma.

För mer information och förfrågan om recensionsexemplar av Arnold reser till Sydafrika och Your best life, vänligen kontakta:

BOOKMARK FÖRLAG är ett av Sveriges yngsta och starkast växande allmänutgivande förlag. Vi fokuserar på unika och dramatiska titlar som är svåra att lägga ifrån sig, och har såväl svenska som utländska författarskap.