Retriever

Mari Lagberg tillträder som ny marknadschef på Retriever

Dela

Retriever stärker sin verksamhet i Sverige och rekryterar Mari Lagberg som marknadschef. Mari kommer senast från Bisnode där hon haft rollen som marknadschef för den svenska marknaden. Mari kommer ingå i den svenska ledningsgruppen.

 - Vi är jätteglada att Mari har kommit till oss på Retriever. Hon har ett starkt förändringsdriv, tydligt kundfokus och ett stort varumärkeshjärta vilket är precis det Retriever behöver för att fortsätta stärka sin position på den svenska marknaden, säger Robert Söderling, CEO Retriever.

Mari har en utbildning inom PR och kommunikation från Berghs School of Communication. Därefter rekryterades hon som marknadsansvarig på Lunarstorm och har de senaste fem åren suttit på flera positioner inom marknad och kommunikation för koncernen Bisnode, senast som marknadschef. Hon kommer i sin nya roll ansvara för Retrievers svenska marknadsarbete samt vara en del i arbetet att stärka Retrievers varumärke i norden.

- Det känns väldigt rätt för mig att ta mig an rollen som marknadschef för Retriever. Retriever är ett spännande företag som agerar i en framtidsbransch vilket passar mig alldeles utmärkt. Jag har själv varit kund hos Retriever under lång tid och följt företagets positiva utveckling på nära håll. Jag ser väldigt mycket fram emot att axla denna roll och bidra till Retrievers fortsatta framgångar, säger Mari Lagberg.

Kontakter

Om

Retriever
Retriever
Birger Jarlsgatan 6B
114 34 Stockholm

08-546 121 00http://www.retriever.se

Om Retriever
Medieanalysföretaget Retriever är ledande i Norden inom mediebevakning, verktyg för redaktionell research, medieanalys och företagsinformation. Retriever bevakar och analyserar information i sociala medier, webb, tidningar, magasin, radio och tv. Retriever ägs av TT Nyhetsbyrån och norska nyhetsbyrån NTB.

Följ Retriever

Abonnera på våra pressmeddelanden.

Senaste pressmeddelandena från Retriever

Partierna nästan knäpptysta efter valet29.9.2018 12:02Pressmeddelande

Den senaste månaden har riksdagsvalet och politiska utspel dominerat den svenska medierapporteringen. Sedan den 23 augusti i år har nära 84 000 artiklar publicerats om valet och riksdagspartierna. Två veckor efter valet har det mediala intresset till och med ökat något, jämfört med två veckor före valet. Men efter valnatten har det varit tyst från partiernas håll. I deras sociala kanaler har den egna aktiviteten sjunkit med över 90 procent.

Ny utvecklingschef på Retriever2.2.2018 13:41Pressmeddelande

Retriever har utsett Claes Lyth Walsø till utvecklingschef/CIO på Retriever Group. Han kommer ansvara för koncernens utvecklingsenhet, som består av flera avdelningar inom drift och utveckling. Walsø kommer även att utveckla Retrievers nuvarande lösningar och applikationer samt förbättra företagets innovationsprocesser. - Jag är väldigt glad över att få nya utmaningar i ett så spännande företag. Med den mängden data och insikter som Retriever besitter tror jag på många bra möjligheter framöver. Jag ser fram emot att vidareutveckla och skapa nya tjänster för våra kunder, säger Claes Lyth Walsø. Walsø kommer senast från Telenor Norge där han hade tjänsten som Head of CLM Data & Capabilities, och där han även haft andra tjänster i samma koncern. Han har två magisterexamina – en i kommunikationsteknik och en i ledarskap, och blev i fjol korad till en av årets ledarskapstalanger av E24. - Vi är väldigt nöjda med att Claes har valt att tacka ja till denna tjänst hos oss. Det är en nyckelposi

I vårt pressrum kan du läsa de senaste pressmeddelandena, få tillgång till pressmaterial och hitta kontaktinformation.

Besök vårt pressrum