Retriever

Mari Lagberg tillträder som ny marknadschef på Retriever

Dela

Retriever stärker sin verksamhet i Sverige och rekryterar Mari Lagberg som marknadschef. Mari kommer senast från Bisnode där hon haft rollen som marknadschef för den svenska marknaden. Mari kommer ingå i den svenska ledningsgruppen.

 - Vi är jätteglada att Mari har kommit till oss på Retriever. Hon har ett starkt förändringsdriv, tydligt kundfokus och ett stort varumärkeshjärta vilket är precis det Retriever behöver för att fortsätta stärka sin position på den svenska marknaden, säger Robert Söderling, CEO Retriever.

Mari har en utbildning inom PR och kommunikation från Berghs School of Communication. Därefter rekryterades hon som marknadsansvarig på Lunarstorm och har de senaste fem åren suttit på flera positioner inom marknad och kommunikation för koncernen Bisnode, senast som marknadschef. Hon kommer i sin nya roll ansvara för Retrievers svenska marknadsarbete samt vara en del i arbetet att stärka Retrievers varumärke i norden.

- Det känns väldigt rätt för mig att ta mig an rollen som marknadschef för Retriever. Retriever är ett spännande företag som agerar i en framtidsbransch vilket passar mig alldeles utmärkt. Jag har själv varit kund hos Retriever under lång tid och följt företagets positiva utveckling på nära håll. Jag ser väldigt mycket fram emot att axla denna roll och bidra till Retrievers fortsatta framgångar, säger Mari Lagberg.

Kontakter

Om

Retriever
Retriever
Birger Jarlsgatan 6B
114 34 Stockholm

08-546 121 00http://www.retriever.se

Om Retriever
Medieanalysföretaget Retriever är ledande i Norden inom mediebevakning, verktyg för redaktionell research, medieanalys och företagsinformation. Retriever bevakar och analyserar information i sociala medier, webb, tidningar, magasin, radio och tv. Retriever ägs av TT Nyhetsbyrån och norska nyhetsbyrån NTB.

Följ Retriever

Abonnera på våra pressmeddelanden.

Senaste pressmeddelandena från Retriever

En avslagen avtalsrörelse på Twitter?9.3.2017 09:48Nyheter

För andra året i rad befinner sig Sverige i en brinnande avtalsrörelse där många tunga avtal ska omförhandlas. I förhandlingsspelet blir medierna en viktig arena där olika aktörer försöker skapa ett bättre förhandlingsläge och etablera sin syn på hur verkligheten bäst ska beskrivas. En plats där slagorden ofta duggar extra tätt är Twitter. Det kunde Retriever tydligt se när vi utvärderade avtalsrörelsen 2015/16. Så vad händer på Twitter i årets avtalsrörelse? Ja inte alls lika mycket, konstaterar vår medieanalytiker Ulla von Lochow. Antalet inlägg (under hashtagen #avtal17, #avtal2017 och i användandet av ordet avtalsrörelse) har halverats jämfört med förra gången. Jämför vi perioden oktober till februari under de två avtalsrörelserna har det bara skrivits drygt hälften så många inlägg i årets (från 18 600 till 9 500). Antalet Twitterkonton som deltar i samtalet har också mer än halverats (från 3 400 till 1 600). Vad är det som har hänt? Ett definitivt svar här kan vara svårt att ge. K

I vårt pressrum kan du läsa de senaste pressmeddelandena, få tillgång till pressmaterial och hitta kontaktinformation.

Besök vårt pressrum