Maria Lindholm ny redaktör för Di Weekend och chef för Dagens industris featureverksamhet.

Maria Lindholm har utsetts till ny redaktör för Di Weekend och chef för Dagens industris featureverksamhet. ”Vi är mycket glada att Maria Lindholm tackat ja till uppdraget och ser fram emot att tillsammans med henne utveckla Di:s featurejournalistik ytterligare de kommande åren”, säger Dagens industris chefredaktör Peter Fellman.

Maria Lindholm har jobbat på Dagens industri sedan 2015 och kommer innan det från magasinet Icon och tidningen Resumé. De senaste åren har hon varit biträdande redaktör för Di Weekend och därmed drivande i arbetet med magasinets journalistik.

"Jag är stolt och glad över förtroendet. Dagens industri har en av Skandinaviens största och bästa featureredaktioner och det är väldigt roligt att få leda arbetet framåt", säger Maria Lindholm.

Förutom Di Weekend ansvarar Di:s avdelning för featurejournalistik för PS-sidorna i tidningen, men också det för ett stort block med helgläsning på di.se och i papperstidningen.

”Med Maria Lindholm får vi en mycket dedikerad och kunnig chef för Dagens industris viktiga featureverksamhet där mycket uppskattade magasinet Di Weekend är flaggskeppet”, säger Peter Fellman.

Maria Lindholm tillträder formellt den 1 februari. Hennes företrädare Andreas Johansson har efter sju viktiga år för Di Weekend valt att gå vidare till nya uppgifter på Dagens industri.

Han kommer bland annat att delta i utvecklingen och senare även leda ett nytt tv-format av Di Weekend vi som har premiär i under vårvintern. Han kommer också att synas regelbundet i andra sammanhang i Di TV, bland annat som programledare i vårt dagliga eftermiddagsformat Ekonomistudion och även som moderator i vår viktiga live- och konferensverksamhet.

”Under de här sju åren har Di Weekend befäst sin urstarka position bland prenumeranterna och annonsörerna, vilket Andreas Johansson bidragit starkt till. Nu ser vi fram emot att jobba vidare med honom i många nya sammanhang som i Di TV och i vår konferensverksamhet”, säger Peter Fellman.

Maria Lindholm