Marianne Ränk mottog H.M. Konungens medalj

Den 28 januari, på Karl-dagen, blev det officiellt att Marianne Ränk tilldelas H.M. Konungens medalj. Marianne Ränk tilldelades en medalj av åttonde storleken med Serafimerordens band för betydande insatser inom svenskt näringsliv. H.M. Konungen Carl XVI Gustaf överlämnade medaljen till Marianne Ränk under onsdagen den 1 februari på Kungliga Slottet.
Marianne Ränk, mottog H.M. Konungens medalj, 8:e storleken i Serafimerblått band, för betydande insatser inom svenskt näringsliv den 1 februari 2023.

– Jag känner mig mycket hedrad och samtidigt ödmjuk inför denna utmärkelse. Einar Mattsson-koncernen har sedan 1935 verkat för att uppföra och förvalta bra bostäder. Att jag tillsammans med medarbetarna fått vara med att driva och utveckla denna långsiktiga verksamhet är något som jag är väldigt stolt över, säger Marianne Ränk tidigare delägare i Einar Mattsson och dotter till byggmästaren Einar Mattsson.

Om H.M. Konungens medalj

Medaljer tilldelas svenska och utländska medborgare av statschefen för framstående insatser inom samhället och även som minne av betydande personer eller viktiga händelser.H.M. Konungens medalj, tidigare Hovmedaljen, instiftades 1813 som belöning för långvarig och trogen tjänst vid hovet.Den tilldelas från 1975 svenska medborgare för särskilda förtjänster samt befattningshavare vid Kungl. Hovstaterna för lång och trogen tjänst.

Här kan du läsa mer om Kungahusets ordnar och medaljer.

För mer information:

Ewelina Holm, kommunikationschef

H.M. Konungens medalj, 8:e storleken med Serafimerblått band.

Einar Mattsson AB är moderbolag i en familjeägd bolagsgrupp som varit verksam på Storstockholms fastighets- och byggmarknad sedan 1935. Idag är Einar Mattsson Stockholms största privata ägare av hyresbostadsfastigheter och bland de mest aktiva projektutvecklarna av nya bostäder i regionen. Den kommande tioårsperioden kommer Einar Mattsson att uppföra 4 000 nyproducerade bostäder i egen regi. Koncernens förvaltningsbolag förvaltar cirka 14 200 bostäder åt en bred kundkrets av etablerade fastighetsägareBolagsgruppen omfattar även en verksamhet som arbetar med investeringar utanför kärninnehaven.

”Våga utmana våra sanningar och hämta kunskap från andra branscher” — fredagsporträttet med Thobias Nilsson10.3.2023 10:00:00 CET | Blogginlägg

Med snabba steg far han fram genom kontoret och på gatorna. Att hänga med i Thobias tempo kräver snabba skor. I warpspeed har han satt sig in i projektutvecklingsbolagets portfölj och verksamhet. Endast en månad har han haft sin roll som den familjeägda koncernens nya projektutvecklingschef. Här får du lära känna denne växtfantast med fäbless för Gävles skärgård lite bättre.