Mariela Ferré Hofman från Lunds kommun vald till Visions förbundsstyrelse

Vid Fackförbundet Visions förbundsmöte den 26-28 september valdes Mariela Ferré Hofman till förbundsstyrelseledamot för kommande fyra år. Mariela är anställd som medicinsk sekreterare vid Skånes universitetssjukhus, VO Hematologi, Onkologi och Strålningsfysik, administrativa enheten. Hon är även styrelseledamot och huvudskyddsombud för Vision på förvaltning SUS inom Region Skåne.

-  Jag är glad för förtroendet att få vara med och leda vårt förbund. Visions 199 000 medlemmar och 13 000 förtroendevalda runt om i landet ska vara med och driva utvecklingen mot ett bättre arbetsliv. Tillsammans är vi en kraft för framtiden, säger Mariela Ferré Hofman.

Vid förbundsmötet togs beslut om Visions inriktning och gemensamma mål för kommande fyra år; att Vision ska få fler medlemmar för att öka i facklig styrka och bli en kraft för framtiden.

För ytterligare kommentarer, kontakta Mariela Ferré Hofman, tfn 040-33 31 60

Visions medlemmar leder, utvecklar och administrerar välfärden och jobbar i privata företag, kommuner, regioner och kyrkan. Många är också studenter med siktet inställt på arbete inom välfärden. Våra 199 000 medlemmar finns inom tusentals olika yrken och bildar tillsammans ett värdefullt nätverk. Vi är en feministisk organisation, partipoliskt obundna och ingår i TCO.

Pressinbjudan: Hearing om att stärka det brottsförebyggande arbetet19.10.2020 14:18:51 CESTPressmeddelande

Fredagen den 23 oktober bjuder nio fackförbund in representanter för regering, myndigheter, kommuner och forskning till en gemensam hearing om det brottsförebyggande arbetet. Medarbetarna i samhällsbärande yrken spelar en viktig roll i det brottsförebyggande arbetet. Men uppdraget behöver förtydligas och prioriteras av politiker och arbetsgivare för fungera mer effektivt. Målet med hearingen är att diskutera hur vi kan förbättra förutsättningarna att lyckas med brottsbekämpningen.

Pressinbjudan: Hearing om att stärka det brottsförebyggande arbetet19.10.2020 13:55:42 CESTPressmeddelande