Mariestads Alkoholfri är ny partner till En Svensk Klassiker
Gemenskap, inspiration och motivation. Det är tre nyckelfaktorer för populariteten hos En Svensk Klassiker. Vissa brinner för att slå nya personliga rekord, andra siktar på att genomföra loppen bättre än tidigare och några står med stor förtjusning på startlinjen för första gången. Sedan starten 1971 har över 100 000 flitiga motionärer och entusiaster genomfört någon av våra klassiker. Oavsett anledning är stoltheten efteråt oslagbar och Mariestads Alkoholfri går nu in som stolt sponsor till stunden efter målgång.
Partnerskapet kommer märkas på flera håll, bland annat kommer Mariestads Alkoholfri vara på plats under Vasaloppet, Vansbrosimningen och Lidingöloppet för att vara med och fira deltagarnas prestationer.
- Vi vill få deltagarna att aktivt njuta och koppla av efter sina prestationer. Mjölksyra och stumma ben blandas med glädjerus och stolthet. Vad kan då passa bättre än att belöna sig själv med en Mariestads Alkoholfri efter målgång? Och lördag den 5 mars har åkarna och publiken också möjlighet att träffa David Lundqvist, Årets Kock 2017, som bjuder på sin egen ESK-korv, speciellt framtagen till de som går i mål i Mora, säger Maria Berggren, produktchef för Mariestads.
- Vi på En Svensk Klassiker tror på ett hälsosamt leverne med en variation av träning, rörelse och avkoppling. Återhämtning efter ett träningspass och ett lopp är minst lika viktigt som själva utförandet. Vi vet att vikten av balans i livet är stor och många av våra deltagare njuter av en alkoholfri öl efter sina prestationer, säger Michael Thorén vd En Svensk Klassiker.
Om En Svensk Klassiker
Gemenskap, inspiration och motivation. Det är tre nyckelfaktorer för populariteten hos En Svensk Klassiker. En Svensk Klassiker är en idrottsutmaning utöver det vanliga där du inom en 12 månaders period skall skida Engelbrektsloppet eller Vasaloppet, cykla Vätternrundan, simma Vansbrosimningen och springa Lidingöloppet. Vår mission är att göra Sverige och svenskarna friskare och grundtanken är att motivera till motion och träning året om. Genom projekt som Skolklassikern och ICA-klassikern uppmanar vi till rörelse i hela Sverige oavsett ålder.
Om Spendrups/Mariestads Alkoholfri
Mariestads Bayerska Bryggeri grundades redan år 1848 och namnet markerade att bryggeriet var bland de första i Sverige som bryggde sitt öl enligt bayersk tradition. Först dracks Mariestads främst i Västsverige men några decennier senare var namnet känt av ölälskare över hela landet. Idag ägs Mariestads av Spendrups och är ett av Sveriges mest omtyckta öl.
Kontakter
För mer information, kontakta:
Bilder
Om
Spendrups är ett svenskt familjebryggeri som förenar starka traditioner med nytänkande. Bryggeriet grundades 1897 i Grängesberg och drivs av familjen Spendrup i fjärde generationen. Vi finns på ett antal orter i Sverige med huvudkontor i Stockholm och produktion i Grängesberg, Hällefors, Stockholm och Visby. För oss står alltid hantverket och dryckesupplevelsen i fokus. I vårt breda sortiment finns varumärken som Mariestads, Norrlands Guld, Melleruds, Loka, Trocadero, Briska och vin- och spritproducenter som El Coto, Cantina Zaccagnini, Plantation och Tamnavulin. Spendrups har 1 100 medarbetare och omsätter cirka 4,6 MDKR årligen. I Spendrupskoncernen ingår dotterbolagen Spring Wine & Spirits, Gotlands Bryggeri, OMAKA, Grythyttans Glöggfabrik och Hellefors Bryggeri. Våra anläggningar är certifierade enligt internationella standarderna ISO 14001 och FSSC 22000 avseende miljö respektive kvalitet och livsmedelssäkerhet.www.spendrups.se
Följ Spendrups Bryggeri AB
Abonnera på våra pressmeddelanden. Endast mejladress behövs och den används bara här. Du kan avanmäla dig när som helst.
Senaste pressmeddelandena från Spendrups Bryggeri AB
Bubbliga nostalgiska nyheter från Loka22.3.2024 15:47:39 CET | Pressmeddelande
Ett bubbligt vatten för de lite mer äventyrliga som gillar nya goda och spännande smaker. Det är Loka Likes sommarnyhet. Loka har inspirerats av nostalgiska smaker som flörtar med barndomens somrar och som smakar som fruktiga och fräscha tuggummin, röda bär, citrus eller melon. Loka Likes Bubble Gum är på tillfälligt besök under sommarmånaderna och finns i servicehandeln från vecka 12 och i dagligvaruhandeln från vecka 16.
Desirée Jaks lanserar Melleruds Mästarbrygd 2024 – en mörk stout11.3.2024 10:00:58 CET | Pressmeddelande
Vinnaren av Årets Kock 2023, Desirée Jaks, har traditionsenligt tagit fram sin egen Mästarbrygd tillsammans med Melleruds. Till sin hjälp har hon haft Richard Bengtsson, chefsbryggmästare på Spendrups. Årets Mästarbrygd är en kolsvart stout med utsökt rostig maltighet och vitt, krämigt skum.
Spendrups och Trioworld satsar på återvunnen plast22.2.2024 12:00:00 CET | Pressmeddelande
Efter omfattande tester under de två senaste åren har nu Spendrups gått över till 30 procent återvunnen plast i all plast som används runt pallar och dryckestråg. Det kommer att ge en besparing på 150 ton ny plast och 200 ton koldioxidekvivalenter årligen.
Trocadero Zero med en härlig twist av geléhallon15.1.2024 13:54:24 CET | Pressmeddelande
Varför välja mellan läsk och godis när du kan få allt i ett? Den älskade smaken av geléhallon har äntligen hittat sin väg till ikoniska Trocadero. Utvecklingsteamet på Spendrups har testat upp mot 80 olika smakkombinationer som landade i två svenska original, Trocadero och geléhallon. Trocadero Zero geléhallon finns i service- och dagligvaruhandeln från vecka 3.
Loka lanserar 2024 års smak: hallon och rabarber - en hyllning till svensk sommar3.1.2024 08:00:00 CET | Pressmeddelande
Loka kickstartar 2024 med lanseringen av årets nya smak – hallon och rabarber. En frisk och somrig kombination där den lätt syrliga smaken av rabarber balanseras upp med sötman från solmogna hallon. Loka Hallon/rabarber kommer att finnas tillgänglig i servicehandeln från vecka 1 och i dagligvaruhandeln från vecka 3.
I vårt pressrum kan du läsa de senaste pressmeddelandena, få tillgång till pressmaterial och hitta kontaktinformation.
Besök vårt pressrum