Mariette Hilmersson ny ordförande för Fastighetsägarna GFR

Mariette Hilmersson, vd för Region Väst i Castellum, har valts till ny ordförande för Fastighetsägarna GFR vid ordinarie föreningsfullmäktige, som genomfördes digitalt den 22 april.
Foto: Anders Westgårdh/Castellum

Mariette har lång erfarenhet från kommunal förvaltning och från fastighetsbranschen. Sedan 2018 är hon vd för Region Väst i Castellum och har tidigare arbetat inom olika befattningar på Fastighetskontoret i Göteborgs Stad. Mariette har även varit vd för Förvaltnings AB Framtiden, som är Göteborgs Stads koncernbolag för de kommunala bostadsbolagen och tillika Sveriges största allmännytta.

- Med sin bakgrund är Mariette helt rätt person att ta över ordförandeklubban och tillsammans med övriga styrelsen och ledningen fortsätta den förändringsresa som organisationen befinner sig i, säger Fredrik Holmgren, sammankallande i valberedningen för Fastighetsägarna GFR.

- Det känns både roligt och hedrande att få ta mig an ordföranderollen. Jag ser fram emot att bidra till arbetet med att positionera Fastighetsägarna som den samhällsaktör vi är. Samtidigt ska vi fortsätta att utveckla medlemserbjudandet så att fler fastighetsägare, oavsett om de är allmännytta, bostadsrättsföreningar, privata bostadshyresvärdar eller kommersiella lokalhyresvärdar känner sig hemma och välkomna, säger Mariette Hilmersson, ordförande för Fastighetsägarna GFR.

Till nya ledamöter, intill ordinarie föreningsfullmäktige 2023, valdes:

• Annika Rasmussen, Orvelin Group AB
  • Fredrik Johansson, Lorentzon Fastigheter
  • Hanna Lassing, Kanico
  • Johan Frick, CA Fastigheter
  • Magnus Henriksson, NWT Fastighet

Sedan tidigare ingår följande ledamöter, valda intill ordinarie föreningsfullmäktige 2022:

• Henrik Nilsson, Sigillet Fastighets AB
  • Johanna Kindberg Bakos, Kindbergs Förvaltning AB
  • Lars Svensson, Svefa
  • Marina Fritsche, Wallenstam AB
  • Niclas Jansson, Jansson Mark AB

För mer information, kontakta:
Mariette Hilmersson, ordförande, 073-942 09 02
Fredrik Holmgren, sammankallande i valberedningen, 0707-17 38 35

David BjörnbergOmvärldsanalytiker Fastighetsägarna GFR

Fastighetsägarna GFR: Västra Götalands län, Värmlands län, Hallands län, Jönköpings län, Kalmar län och västra Östergötlands län.

Tel:031-755 33 03david.bjornberg@fastighetsagarna.se

Foto: Anders Westgårdh/Castellum