Märkligt misstroendevotum från Vänsterpartiet

- Det är väldigt viktigt för hela näringslivet att vi får en välfungerande matchning på arbetsmarknaden. Vi har under flera år sett att våra medlemmar säger att deras största tillväxthinder är brist på folk att anställa. En reformerad Arbetsförmedling är en mycket viktig pusselbit i att lösa det problemet. Vi har krävt detta länge och kan inte vänta längre. Det kostar Sverige både jobb och internationell konkurrenskraft, säger Andreas Åström, näringspolitisk chef Almega.

- Hela sju av åtta partier i Sveriges riksdag vill reformera Arbetsförmedlingen. Det känns därför minst sagt märkligt att det parti som är motståndare till reformen dikterar villkoren för processen, avslutar Andreas Åström.

Pierre Sandberg ny förbundsdirektör för Almegas nya förbund Tågföretagen18.12.2019 13:57:42 CETPressmeddelande

Pierre Sandberg har utsetts till ny förbundsdirektör för Tågföretagen. Pierre Sandberg kommer närmast från Ovako Group där han arbetat som VP Head of Industrial and Employee Relations. Dessförinnan arbetade han som Branschavtalsansvarig förhandlare för spårtrafik, järnvägsinfrastruktur och kommunikation på Almega. Pierre har även en bakgrund från Ericsson och Veolia Transports.