Mårten Andersson ny artist hos 2Entertain

2Entertain – Part of Moment Group

Mårten Andersson är en av Sveriges mest välkända och populära komiker.

Han är främst komiker men också programledare och entreprenör. Mårten har arbetat halva sitt liv inom svensk media och underhållning. Under 90-talet jobbade han som programledare på ZTV under de berömda ZTV-åren som fostrade stjärnor som Henrik Schyffert, Kristian Luuk, Erik Haag och många andra. Parallellt med TV-jobbet arbetade han som reporter på Radiosporten. Vid 25 års ålder slog han igenom som komiker i kultförklarade och grammis-nominerade P3-programmet ”Pippirull” där han gjorde imitationer av bland andra Dr Alban och Mikael Persbrandt.

Mårten debuterade som ståuppkomiker år 2000 och är idag en av landets absolut mest populära och efterfrågade ståuppkomiker. 2004 grundade han standupklubben RAW och tog klubben på en resa från en gratisklubb i en trång källare i Gamla Stan till fullsatta shower i Globen och på Friends Arena med Jerry Seinfeld och Eddie Izzard.

Under 2015 gjorde Mårten 40 shower med sin första soloföreställning UNDER YTAN som hyllades av både kritiker och publik och köptes in av TV4.

Under 2016 är Mårten aktuell som både programledare för webbtv-programmet ”På väg med Mårten & Martin” samt soloföreställningen HYBRIS.

Moment Group är en av de ledande aktörerna inom upplevelseindustrin i Norden. Inom koncernen skapas upplevelser för fler än 2 miljoner gäster varje år. Verksamheterna inom Moment Group bedrivs i tre affärsområden med kontor i Göteborg, Stockholm, Köpenhamn, Hamburg, Oslo, Falkenberg och Växjö. Moment Group är noterat på Nasdaq Stockholm, Main Market.

Inom Moment Group återfinns följande bolag och varumärken: 2Entertain, Ballbreaker, China Teatern, Cirkusbygningen, Golden Hits, Hamburger Börs, Hansen, Intiman, KPH Matbar, Kungsportshuset, Lisebergsteatern, Minnesota Communication, Oscarsteatern, Showtic.se, STAR Bowling, Tickster, The Concept, Vallarnas friluftsteater, Wallmans, Wallmans Group

Delårsrapport 1 jan - 30 sep 2018: Notering på Nasdaq Stockholm genomförd och efter en period av hög tillväxt följer nu en konsolideringsfas26.10.2018 10:34Pressmeddelande

Inledningsvis, innan redogörelsen för tredje kvartalet, är vi stolta över att Moment Groups aktie sedan den 18 oktober handlas på Nasdaq Stockholm, Main Market. Det är en kvalitetsstämpel att koncernen numera återfinns på huvudlistan då en notering där föregås av en omfattande granskningsprocess. Dessutom ökar det möjligheterna för Moment Group att agera i marknaden och driva det fortsatta arbetet för att vara den ledande aktören som formar upplevelseindustrin – ”Shaping the experience industry”.