Mårten Andersson ny artist hos 2Entertain

2Entertain – Part of Moment Group

Mårten Andersson är en av Sveriges mest välkända och populära komiker.

Han är främst komiker men också programledare och entreprenör. Mårten har arbetat halva sitt liv inom svensk media och underhållning. Under 90-talet jobbade han som programledare på ZTV under de berömda ZTV-åren som fostrade stjärnor som Henrik Schyffert, Kristian Luuk, Erik Haag och många andra. Parallellt med TV-jobbet arbetade han som reporter på Radiosporten. Vid 25 års ålder slog han igenom som komiker i kultförklarade och grammis-nominerade P3-programmet ”Pippirull” där han gjorde imitationer av bland andra Dr Alban och Mikael Persbrandt.

Mårten debuterade som ståuppkomiker år 2000 och är idag en av landets absolut mest populära och efterfrågade ståuppkomiker. 2004 grundade han standupklubben RAW och tog klubben på en resa från en gratisklubb i en trång källare i Gamla Stan till fullsatta shower i Globen och på Friends Arena med Jerry Seinfeld och Eddie Izzard.

Under 2015 gjorde Mårten 40 shower med sin första soloföreställning UNDER YTAN som hyllades av både kritiker och publik och köptes in av TV4.

Under 2016 är Mårten aktuell som både programledare för webbtv-programmet ”På väg med Mårten & Martin” samt soloföreställningen HYBRIS.

Moment Group är en av de ledande aktörerna inom upplevelseindustrin i Norden. Inom koncernen skapas upplevelser för fler än 2 miljoner gäster varje år. Verksamheterna inom Moment Group bedrivs i tre affärsområden med kontor i Göteborg, Stockholm, Köpenhamn, Hamburg, Oslo, Falkenberg och Växjö. Moment Group är listat på First North Premier med FNCA Sweden som Certified Adviser.

Inom Moment Group återfinns följande bolag och varumärken: 2Entertain, Ballbreaker, China Teatern, Cirkusbygningen, Golden Hits, Hamburger Börs, Hansen, KPH Matbar, Kungsportshuset, Lisebergsteatern, Minnesota Communication, Oscarsteatern, Showtic.se, Tickster, The Concept, Vallarnas friluftsteater, Wallmans, Wallmans Group

Moment Group förvärvar STAR Bowling19.6.2018 16:15Pressmeddelande

Moment Group AB, en av de ledande aktörerna inom upplevelseindustrin i Norden, förvärvar STAR Bowling AB. STAR omsätter 50 msek och har en rörelsemarginal på ca 22%. Köpeskillingen uppgår till 50 msek vilket motsvarar en EBITDA-multipel på 4,5. Förvärvet beräknas bidra med ca 6 msek till koncernens EBITDA under perioden juli - december 2018. STAR kommer att verka som ett fristående bolag inom affärsområde Venues.

Nu avslöjas de välkända ansiktena i ensemblen för Peter Jöbacks show ”Med Hjärtat Som Insats”22.5.2018 13:20Pressmeddelande

Den 20 september har Peter Jöbacks show ”Med Hjärtat Som Insats” premiär på Cirkus i Stockholm. Vi kan nu avslöja vilka sju personer som kommer att skapa magi tillsammans med Peter i ”cirkusmanegen” i höst. Peter har själv valt ut sin drömcast som kommer att komplettera honom i denna popteater. Det är en mångfacetterad ensemble med sju färgstarka artister där alla har något unikt att tillföra showen. Låt oss presentera Marianne Mörck, Jens Hultén, Elin König Andersson, Gunilla Backman, Frida Öhrn, Karl Noremo och Daniel Mauricio.

MOMENT GROUP AB (publ) offentliggör obligationsprospekt och ansöker om notering av företagsobligationer vid Nasdaq Stockholm18.5.2018 10:13Pressmeddelande

MOMENT GROUP AB (publ) ("MOMENT GROUP") offentliggjorde den 21 mars 2018 att bolaget emitterat icke säkerställda företagsobligationer om 200 miljoner SEK. Obligationerna emitteras under en total ram om 400 miljoner SEK och löper under tre år med en rörlig ränta om Stibor 3m + 6,0 procent med Stiborgolv. I enlighet med villkoren för obligationerna ska MOMENT GROUP ansöka om notering av obligationerna vid Corporate Bond List of Nasdaq Stockholm. I syfte att kunna notera obligationerna har MOMENT GROUP upprättat ett prospekt.