Mårten Lyth ny kommunikationsdirektör på Spendrups

Mårten Lyth blir ny kommunikationsdirektör på Spendrups. Han kommer att ha ett övergripande strategiskt ansvar för Spendrupskoncernens interna och externa kommunikation gällande varumärket Spendrups Bryggeri. I detta ansvar ingår bl.a. att vidareutveckla och implementera Spendrups varumärkesplattform och kommunikationsarbete.

Mårten har en lång bakgrund inom kommunikation, opinionsbildning, varumärkesfrågor och Corporate Communication och kommer närmast från en roll som Director på JKL Group i Stockholm. Mårten tillträder tjänsten den 1 juni och kommer att rapportera till VD och ingå i Spendrups ledningsgrupp.

- Spendrupsgruppen ska bygga vidare på och förstärka vår kommunikation på en utmanande marknad. Mårtens breda och gedigna erfarenhet av varumärke- och kommunikationsfrågor kommer att vara en stor tillgång för Spendrups och jag ser fram emot att arbeta tillsammans med honom, säger Fredrik Spendrup, VD för Spendrups Bryggeri.

- Kommunikationsfrågorna kommer att vara centrala för Spendrups framtida utveckling. Spendrupsgruppen har mycket starka och intressanta varumärken inom gruppen och jag ser fram emot att få arbeta med att ytterligare stärka kommunikationsfunktionen och utveckla varumärkesarbetet både internt och externt, säger Mårten Lyth.

Mårten Lyth kommer närmast från rollen som ansvarig för Corporate communication på JKL Group där han lett uppdrag kring Reputation management, organisationsutveckling och opinionsbildning inom offentlig och privat verksamhet. Tidigare har Mårten även varit VD för PR-byrån MSL, kommunikationsdirektör på Bonnier AB samt kundansvarig projektledare på reklambyrån Storåkers McCann.

För mer information, vänligen kontakta:

Mårten Lyth, 070-304 89 93
Rose-Marie Hertzman, presschef, rose-marie.hertzman@spendrups.se, 0708-95 25 67

Spendrups Bryggeri grundades 1897. Vi är ett bryggeri med ett brett sortiment. Engagemanget och passionen är lika stor nu som då. För oss är alltid hantverket och dryckesupplevelsen i fokus. Bland våra varumärken finner du Spendrups Bryggeri,  Norrlands Guld, Mariestads, Heineken, Loka, Schweppes, Briska, El Coto, Gallo m fl. Familjeföretaget Spendrups är ett svenskt och oberoende bryggeri som förenar starka traditioner med nytänkande. Vi är idag ca 900 medarbetare och omsätter ca 3,3 MDKR. I Spendrupskoncernen ingår dotterbolagen Spring Wine & Spirits, Gotlands Bryggeri och Hellefors Bryggeri.  www.spendrups.se

Spendrups världsledande på ekologisk öl4.6.2018 09:32Pressmeddelande

Spendrups har jobbat länge på ett starkt och stort utbud av ekologiska drycker, trots att det innebär stora utmaningar. Det gäller inte minst inom ölproduktionen där vi har valt att producera öl som är ekologiskt till 100 procent. Spendrups har nu skrivit avtal med ytterligare en producent av ekologisk humle, och säkrat tillgången av humle i många år framåt. Nu hr vi passerat 10 miljoner liter ekologiskt öl vilket innebär att vi är störst i världen på ekologisk öl.

Nyhet! Schweppes Lemon Zero – och tre älskade sommardrinkar utan tillsatt socker15.5.2018 09:52Pressmeddelande

Sommarens svalkande drinkar är till för att avnjutas, kanske allra helst vid poolkanten eller på en god väns balkong. Oavsett finns det aldrig anledning att tumma på smaken. Därför lanserar nu Schweppes Lemon Zero, för dig som vill njuta av lika goda drinkar utan tillsatt socker. Testa Schweppes Lemon Zero i tre klassiska sommarfavoriter – du kommer garanterat få en frisk smakupplevelse du länge vill sippa på.