Mårten Lyth ny kommunikationsdirektör på Spendrups

Mårten Lyth blir ny kommunikationsdirektör på Spendrups. Han kommer att ha ett övergripande strategiskt ansvar för Spendrupskoncernens interna och externa kommunikation gällande varumärket Spendrups Bryggeri. I detta ansvar ingår bl.a. att vidareutveckla och implementera Spendrups varumärkesplattform och kommunikationsarbete.

Mårten har en lång bakgrund inom kommunikation, opinionsbildning, varumärkesfrågor och Corporate Communication och kommer närmast från en roll som Director på JKL Group i Stockholm. Mårten tillträder tjänsten den 1 juni och kommer att rapportera till VD och ingå i Spendrups ledningsgrupp.

- Spendrupsgruppen ska bygga vidare på och förstärka vår kommunikation på en utmanande marknad. Mårtens breda och gedigna erfarenhet av varumärke- och kommunikationsfrågor kommer att vara en stor tillgång för Spendrups och jag ser fram emot att arbeta tillsammans med honom, säger Fredrik Spendrup, VD för Spendrups Bryggeri.

- Kommunikationsfrågorna kommer att vara centrala för Spendrups framtida utveckling. Spendrupsgruppen har mycket starka och intressanta varumärken inom gruppen och jag ser fram emot att få arbeta med att ytterligare stärka kommunikationsfunktionen och utveckla varumärkesarbetet både internt och externt, säger Mårten Lyth.

Mårten Lyth kommer närmast från rollen som ansvarig för Corporate communication på JKL Group där han lett uppdrag kring Reputation management, organisationsutveckling och opinionsbildning inom offentlig och privat verksamhet. Tidigare har Mårten även varit VD för PR-byrån MSL, kommunikationsdirektör på Bonnier AB samt kundansvarig projektledare på reklambyrån Storåkers McCann.

För mer information, vänligen kontakta:

Mårten Lyth, 070-304 89 93
Rose-Marie Hertzman, presschef, rose-marie.hertzman@spendrups.se, 0708-95 25 67

Spendrups Bryggeri grundades 1897. Vi är ett bryggeri med ett brett sortiment. Engagemanget och passionen är lika stor nu som då. För oss är alltid hantverket och dryckesupplevelsen i fokus. Bland våra varumärken finner du Spendrups Bryggeri,  Norrlands Guld, Mariestads, Heineken, Loka, Schweppes, Briska, El Coto, Gallo m fl. Familjeföretaget Spendrups är ett svenskt och oberoende bryggeri som förenar starka traditioner med nytänkande. Vi är idag ca 900 medarbetare och omsätter ca 3,3 MDKR. I Spendrupskoncernen ingår dotterbolagen Spring Wine & Spirits, Gotlands Bryggeri och Hellefors Bryggeri.  www.spendrups.se

Schwapples – säsongens höstigaste fördrink!19.10.2017 09:54Pressmeddelande

Nu är det äntligen höst! Med kyliga dagar och värmande brasor. Och med nya, goda drinkar som tar tillvara på vad hösten erbjuder. Bokstavligen. Så bjud över dina vänner på en drink med säsongens mest självklara ingrediens – äpple! Schwapples är den perfekta fördrinken att bjuda på i höstmörkret, inte minst för att den serveras i en riktig äppelkopp. Drinken gör du såklart på trädgårdens egna äpplen. Klimatsmart och gott på samma gång!