Martin Almgren i BingoLotto

På söndag gästar Idolvinnaren Martin Almgren BingoLotto och programledare Agneta Sjödin får dessutom besök av countrybandet Halm från Umeå. Husbandet leds av Mattias Bylund.

Martin Almgren och Halm

Sångaren Martin Almgren från Lindesberg körde lastbil i faderns åkeri innan han vann Idol 2015 och fick såväl maträtter som choklad uppkallade efter sig i hembygden. Samma år utkom hans debutalbum, Can't Hold Me Down, följt av albumet Changing Street två år senare. 2018 medverkade han i Melodifestivalen med låten A Bitter Lullaby och tog sig till final.

Vi får dessutom njuta av country/americana-bandet Halm i BingoLotto. Umeåorkestern som startade sin bana 2009 och släppte sin första fullängdare Raised By The Fire 2017. På söndag gästar de BingoLotto.

Programledare är Agneta Sjödin och husbandet leds av Mattias Bylund.

BingoLotto – Söndag 15 april kl. 18 i TV4.