Martin Almgren i BingoLotto

På söndag gästar Idolvinnaren Martin Almgren BingoLotto och programledare Agneta Sjödin får dessutom besök av countrybandet Halm från Umeå. Husbandet leds av Mattias Bylund.

Martin Almgren och Halm

Sångaren Martin Almgren från Lindesberg körde lastbil i faderns åkeri innan han vann Idol 2015 och fick såväl maträtter som choklad uppkallade efter sig i hembygden. Samma år utkom hans debutalbum, Can't Hold Me Down, följt av albumet Changing Street två år senare. 2018 medverkade han i Melodifestivalen med låten A Bitter Lullaby och tog sig till final.

Vi får dessutom njuta av country/americana-bandet Halm i BingoLotto. Umeåorkestern som startade sin bana 2009 och släppte sin första fullängdare Raised By The Fire 2017. På söndag gästar de BingoLotto.

Programledare är Agneta Sjödin och husbandet leds av Mattias Bylund.

BingoLotto – Söndag 15 april kl. 18 i TV4.

John Lundvik i BingoLotto15.1.2019 11:43:30Pressmeddelande

På söndag bjuder programledare Rickard Olsson in artisten och låtskrivaren John Lundvik till BingoLotto. Husbandet leds av Mattias Bylund. Artisten, sångaren och låtskrivaren John Lundvik fick han sitt stora genombrott 2010 efter att tillsammans med Jörgen Elofsson skrivit Kronprinsessan Victorias och Daniels bröllopsgåva "When You Tell The World You're Mine". Låten framfördes av Björn Skifs och Agnes och kom att nå stora framgångar på Svensktoppen. John är aktuell med bidraget Too late for love i Melodifestivalen 2019. Rickard Olsson är kvällens programledare och BingoLottos husband leds av Mattias Bylund. BingoLotto – Söndag 20 januari kl. 18 i TV4.