Martin du Hane har utsetts till interim Group CFO för Moment Group

Martin du Hane har utsetts till interim Group CFO för Moment Group och tar därmed över ansvaret som Group CFO från Josefin Dalum, som sedan den 30 september 2019 är tf VD/Koncernchef. Martin du Hane tillträder tjänsten den 12 februari 2020.

Martin du Hane

Martin du Hane har sedan oktober 2019 arbetat som interim ekonomichef för Moment Group och känner därmed verksamheterna inom koncernen väl. Martin har lång erfarenhet från att leda och driva ekonomi-funktioner och kommer senast från Elof Hansson Holding AB, där han ansvarade för koncernens ekonomi- och treasuryfunktion. Tidigare under sin karriär drev han en konsultverksamhet inom ekonomistyrning och intern kontroll som han och hans partner sedan sålde till KPMG Advisory.

Martin du Hane tillträder tjänsten den 12 februari 2020 och kommer att utgå från Moment Groups kontor i Göteborg och ingå i koncernledningen.

För ytterligare information, vänligen kontakta:

Josefin Dalum, tf VD/Koncernchef Moment Group
josefin.dalum@momentgroup.com, 0703-94 80 92

Martin du Hane, interim Group CFO Moment Group
Martin.duHane@momentgroup.com, 0721-64 85 65

Martin du Hane

Moment Group är en av de ledande aktörerna inom upplevelseindustrin i Skandinavien.Koncernen är listad på Nasdaq Stockholm, Main Market, och omsätter knappt en miljard kronor. I de olika verksamheterna inom Moment Group skapas upplevelser för fler än 2 miljoner gäster varje år och koncernen har fler än 500 medarbetare. Verksamheterna inom Moment Group bedrivs i tre affärsområden med kontor i Göteborg, Stockholm, Köpenhamn, Oslo, Falkenberg och Växjö

Inom Moment Group återfinns följande bolag och varumärken: 2Entertain, Ballbreaker, China Teatern, Cirkusbygningen, Golden Hits, Hamburger Börs, Hansen, Intiman, KPH Matbar, Kungsportshuset, Lisebergsteatern, Minnesota Communication, Oscarsteatern, Showtic.se, STAR Bowling, Tickster, Vallarnas friluftsteater, Wallmans, Wallmans Group

Moment Group arbetar löpande med att stärka bolagets likviditet och minska kostnadsbasen24.3.2020 17:12:09 CETPressmeddelande

Moment Group arbetar löpande med att stärka bolagets likviditet och minska kostnadsbasen, initierar ett skriftligt förfarande i syfte att ändra villkoren under sitt obligationslån och arbetar intensivt för att säkerställa tillgång till rörelsekapital under det närmaste kvartalet. Som tidigare har kommunicerats bedrivs Moment Groups verksamheter inom en bransch som drabbas mycket hårt av coronaviruset och pandemin vilket fortsatt kommer att ha en stor negativ påverkan på såväl omsättning som rörelseresultat och likviditet. Arbetet med att överblicka omfattningen pågår och åtgärder vidtas löpande för att parera den negativa påverkan på de sätt det är möjligt.