Martin du Hane har utsetts till ny tf VD och Koncernchef för Moment Group

Styrelsen har utsett Martin du Hane till ny tf VD/Koncernchef för Moment Group. Han är sedan februari 2020 tf Group CFO i bolaget och kommer att inneha båda befattningarna tills en permanent VD/Koncernchef är på plats. Martin du Hane tar över som tf VD/Koncernchef idag den 22 mars och tidigare tf VD/Koncernchef Otto Drakenberg kommer att vara kvar i bolaget fram till den 31 maj för att bistå i specifika frågor. Styrelsen har påbörjat rekryteringsprocessen för att finna en permanent VD/Koncernchef med målsättningen att ha en person på plats under hösten.

Martin du Hane är 44 år och hanär sedan mer än ett år tillbaka tf Group CFO i bolaget och han var en av nyckelspelarna i arbetet med den överenskommelse som kom på plats i november föregående år och som var avgörande för bolagets överlevnad. Martin har varit verksam i Moment Group sedan 2019 och är en del av koncernledningen. Han har en magisterexamen i företagsekonomi från Handelshögskolan vid Göteborgs universitet och har bland annat sju års erfarenhet från EY och han har arbetat som ansvarig för Group Finance och Treasury-avdelningen på Elof Hansson Holding AB. Martin har också drivit eget konsultbolag med tolv medarbetare inom ekonomi och finans, en verksamhet som 2016 såldes till KPMG.

- Martin du Hane har en gedigen kunskap om Moment Group och de olika verksamheterna och med sin breda bakgrund inom ekonomi i kombination med sin både drivande och smidiga personlighet är jag övertygad om att han är helt rätt för att leda koncernen i den fas vi nu är i. Martins uppdrag är att fortsatt driva på för att tillsammans med övriga i ledningen bygga de bästa planerna för återöppning av verksamheterna, så snart restriktionerna släpper, med målsättningen att återställa lönsamheten och på sikt jobba för tillväxt, säger Leif West, styrelseordförande i Moment Group.

Otto Drakenberg tillträdde förra våren som interims-vd med ett tudelat uppdrag - dels att ta bolaget igenom de finansiella utmaningar koncern stod inför, dels att vara drivande i att initiera rätt strategier för att skapa uthållig lönsamhet.

- När nu omfinansieringslösningen är på plats, emissionerna fulltecknade och strategier framtagna är hans uppdrag slutfört. Jag vill rikta ett stort tack till Otto för mycket väl utfört värv och vi önskar honom varmt lycka till med nästa projekt han väljer att ta sig an, fortsätter Leif West, styrelseordförande i Moment Group.

Otto Drakenberg lämnar över ansvaret idag men finns kvar i bolaget till den sista maj för överlämning och för arbete med specifika projekt.

Martin du Hane tar över som tf VD/Koncernchef idag den 22 mars och styrelsen har påbörjat rekryteringsprocessen för att finna en permanent VD/Koncernchef med målsättningen att ha en person på plats under hösten.

Moment Group är en av de ledande aktörerna inom upplevelseindustrin i Skandinavien.Koncernen är listad på Nasdaq Stockholm, Main Market, och omsätter knappt en miljard kronor. I de olika verksamheterna inom Moment Group skapas upplevelser för fler än 2 miljoner gäster varje år och koncernen har fler än 500 medarbetare. Verksamheterna inom Moment Group bedrivs i tre affärsområden med kontor i Göteborg, Stockholm, Köpenhamn, Oslo och Falkenberg.

Inom Moment Group återfinns följande bolag och varumärken: 2Entertain, Ballbreaker, China Teatern, Cirkusbygningen, Golden Hits, Hamburger Börs, Hansen, Intiman, Kungsportshuset, Lisebergsteatern, Minnesota Communication, Oscarsteatern, Showtic.se, STAR Bowling, Tickster, Vallarnas friluftsteater, Wagners Bistro, Wallmans, Wallmans Group

Nu öppnar hela Kungsportshuset upp igen!4.10.2021 10:48:32 CEST | Pressmeddelande

Nu öppnar Kungsportshusets alla våningar upp igen och i eventarenan på andra och tredje plan kommer det att bjudas på upplevelser av varierande slag med underhållning, mat & dryck som gemensamma nämnare. På entréplan flyttar Ulf Wagner med team in och lanserar i samarbete med Kungsportshuset den nya krogen Wagners Bistro, där menyn kommer att bytas ofta och där det ska gå att sitta hela kvällen - eller bara titta in och ta något i baren.

SANNA NIELSEN ÅKER PÅ STOR JULKONSERTTURNÉ25.5.2021 12:00:00 CEST | Pressmeddelande

2Entertain - Part of Moment Group I år firar Sanna Nielsen 25 år som artist. Det firar hon genom att åka på en stor rikstäckande turné med julkonserten ”MIN SANNA JUL”, där hon besöker hela 20 städer, från Ystad i söder till Luleå i norr, med start den 19 november. En av Sveriges absolut starkaste röster bjuder på en musikalisk och innerlig julkonsertkväll med ambitionen av att skapa ett kärleksfullt och musikaliskt rum för alla. Biljetterna släpps den 27 maj kl 12.00. ”För mig blir det, med denna konsertturné, första gången på 6 år som jag möter publiken med min egna ”Sanna Jul”. Jag brukar säga att ingen älskar julen lika mycket som jag och den känslan och kärleken till Julen vill jag naturligtvis genomsyrar hela konserten”, säger Sanna Nielsen. I konserten “MIN SANNA JUL” bjuder Sanna på ett musikaliskt fyrverkeri av julmusik, tillsammans med några av Sveriges absolut mest begåvade musiker. Julens låtar förpackas på ett nytt sätt, med musik och musikalitet i alla tempon. Musiken var

Succéföreställningen ”The Sound Of Music” gör ny entré på Lisebergsteatern i Göteborg hösten 2021!25.5.2021 08:00:00 CEST | Pressmeddelande

Publik- och kritikerrosade familjeversionen av ”The Sound Of Music” gör åter entré på Lisebergsteaterns scen hösten 2021. Föreställningen spelade för utsålda hus i både Stockholm, Göteborg och Falkenberg under 2018-2019 och nu när den förtrollande musikalupplevelsen för hela familjen tillbaka i Göteborg i höst med premiär den 4 september 2021.

Magnus Carlsson erövrar Hamburger Börs med en partyversion av succén ”Från Barbados till Gamla Stan”30.3.2021 09:01:06 CEST | Pressmeddelande

2Entertain - part of Moment Group Magnus Carlsson behöver knappast någon yvigare presentation. Med åtta tävlingsbidrag i Melodifestivalen och som sångare i det klassiska bandet Barbados är det få som inte har nynnat på hitsen ”Kom hem” och ”Se mig”. Mångsidigheten gav honom även en plats som en av fyra discodivor i världsgruppen Alcazar samtidigt som Magnus hela tiden varit en av Sveriges största soloartister. Med närmare 40 guld- och platinaskivor, tre Grammisar och en mängd andra utmärkelser, programledarjobb och musikalroller är han en våra mest folkkära artister. Därtill har han turnerat över hela världen under sin gedigna karriär och har en låtskatt likt få andra i branschen. Nu laddar Magnus Carlsson för ett av sina största projekt någonsin - med anrika Hamburger Börs i Stockholm som adress med premiär den 16 september. ”Jag kommer äntligen få chansen att leverera extra allt med extra allt. En show som inbjuder till fest och ren glädje, och jag ger mig inte förrän hela Hamburger