Martin Ekdal ansluter till meriterad Tech Advisory Board

Martin Ekdal, som var med och grundade och byggde upp Simplygon, ansluter nu till Ekapaifs och Northern CapSek Ventures Tech Advisory Board.

– Vi är väldigt glada för att Martin med sin expertis och sin stora erfarenhet som entreprenör vill vara med i vår Tech Advisory Board. Han blir ett starkt tillskott till vårt redan starka team, säger Ekapaifs grundare och CapSeks vd Peter Wendel.

Martin Ekdal var med och grundade Simplygon och byggde under mer än 10 år upp bolaget, som gör verktyg för automatisk 3D-optimering, innan det köptes upp av Microsoft i början av 2017. Idag sysslar han med affärsutveckling och rådgivning, och sitter bland annat i styrelserna för spelutvecklaren Three Gates och livsstilsmärket NEZUMI Studios.

– Det som Ekapaif och CapSek är på väg att bygga upp är väldigt spännande och det känns stimulerande att tillsammans med andra duktiga människor kunna vara med och bidra, säger Martin Ekdal.

Utöver Martin Ekdal består Tech Advisory Board av Hampus Jakobsson, Mats Lindoff, Anton Westbergh, Magnus Alm, Henric Müller, Niklas Therning, Per Jorlind och Tony Robertsson. Därutöver bidrar Fredrik Jerlov med expertis inom PR och marknadsföring och Linus Malmberg med expertis inom affärsmodeller.

Northern CapSek Ventures håller på att noteras på Spotlight Stock Market (fd Aktietorget) via ett omvänt förvärv av Freedesk AB (FREESK).

CapSek är ett nystartat investmentbolag med säte i Göteborg som ägs av Ekapaif. Bolaget kommer i huvudsak investera i onoterade techbolag som antingen står inför en börsintroduktion eller en fortsatt tillväxtresa fram till en kapital B-runda.