Martin Stenmarck i BingoLotto

Foto:Joakim Reimer

Lotta Engberg är hon tillbaka som programledare i BingoLotto under din andra vikarievecka med gäster som sångaren och artisten Martin Stenmarck och rockabillydrottningen Eva Eastwood.

Martin Stenmarck besöker BingoLotto

Martin Stenmarck är en av våra allra mest omtyckta och populära artister. Han har haft stora framgångar på musikalscenen och har spelat huvudrollen i bland annat Jesus Christ Superstar och West Side Story. Martin turnerade även flera somrar med Robert Wells show Rhapsody in Rock.

År 2005 deltog Stenmarck i Melodifestivalen med låten "Las Vegas", vann och fick representera Sverige vid Eurovision Song Contest 2005 i Kiev, Ukraina. I oktober tar han klivet in på teaterscenen tillsammans med komikern Kristoffer Appelquist, som regisserat och skrivit manus ihop med Martin. Föreställningen ”Syskonkärlek – räkna med bråk” bjuder på mycket musik varvat med smärtan, längtan samt glädjen i att vara uppväxt i en osedvanligt stor familj.

Eva Eastwood är en svensk låtskrivare och sångerska som sjunger svenska låtar samt även rockabilly och rock'n'roll. Musiken är ofta influerad av 1950-talet och framåt. Som låtskrivare har hon komponerat över 800 melodier, bland annat till artister som The Boppers, Linda Gail Lewis, Lalla Hansson, Berth Idoffs, Jerry Williams och Larz-Kristerz.

Eva föddes i ett musikaliskt hem. Men när mamman plötsligt dog av en blodpropp, vände livet för sjuåriga Eva tvärt. Pappan hanterade sorgen med hjälp av alkohol. Eva och hennes syster hamnade så småningom på barnhem, innan de kom till till kärleksfulla fosterföräldrar som månade om att ge syskonen en ljus uppväxt. Nu blir hennes liv film. 17 mars hade ”Eva en lyckost!” premiär. I filmen berättar hon första gången om den trassliga uppväxten med alkoholmissbruk och övergrepp.

I studion lyssnar vi till BingoLottos husband och kvällens vikarierande programledare är Lotta Engberg.

BingoLotto – Söndag 14 maj kl. 18 i TV4.

BingoLottos Nyårsbingo!28.12.2017 07:00Pressmeddelande

Välkommen på nyårsfest! Lotta Engberg håller dig sällskap under nyårsafton med bingo, spännande artister och vinster för totalt 31 miljoner. Miljonhjulet snurrar hela kvällen och vi gästas av Tomas Pettersson, Agneta Sjödin, Elisabeth Andreassen, Johan Östling m.fl. Uppträder gör Lasse Stefanz, Boris René, Peter, Bruno & Matilda, Jemima Hicintuka och Gunhild Carling. Dessutom kommer de svenska succétvillingarna SkillTwins.

Succé för BingoLottos Uppesittarkväll 23 december 201723.12.2017 23:52Pressmeddelande

Ny rekordförsäljning även i år. BingoLottos Uppesittarkväll gav mer än 42 miljoner kronor till svenskt föreningsliv! Lotta gjorde ett strålande program tillsammans med alla gäster och skänkte glädje till många vinnare. Fler än ofattbara 500 000 vinster har delats ut under kvällen, det är fler än 2000 vinster per minut under programmet. BingoLottos Uppesittarkväll är en tradition som växer sig starkare för varje år och i vartannat hushåll i Sverige har det i kväll spelats på bingolotter.