Martin Stenmarck i Bingolotto

Martin Stenmarck som gästade oss hösten 2018 återvänder nu till BingoLottos scen. Nu aktuell med sin showturné "Hitsen & Hjältarna". Martin har haft många framgångar och var senast aktuell i Melodifestivalen 2019 där han framförde låten, "Låt skiten brinna" och gick vidare till andra chansen.

Foto:Joakim Reimer

Martin har deltaigt i Melodifestivalen fyra gånger, och vann tävlingen 2005 med låten Las Vegas, och har därmed även representerat Sverige i Eurovision Song Contest. Martin har även haft huvudrollen i musikalen Jesus Christ Superstar och Westside Story och turnerat med Rhapsody in Rock under flera somrar. 2018 släppte Martin sin senaste engelska låt Too Late.

Martin Stenmarck är även den svenska rösten bakom bland annat Disneyfilmen "Bilar" och har en roll i serien "Finaste familjen". 2010 cyklade Martin Stenmarck i en av världens mest uppmärksammade tävlingar i mountainbike. Tävlingen anordnades i Nepal på världens högsta berg – Mount Everest.

Nu är Martin aktuell med sin showturné Hitsen & Hjältarna men kommer även vara med i BingoLotto, där ser du honom söndagen den 5 maj 2019, kl 18.00.

Foto:Joakim Reimer