Masterseek Corp

Masterseek planerar börsnotering i USA

14.6.2016 13:50 | Masterseek Corp

Just som Microsoft har köpt Linkedin för 26,2 miljarder dollar, meddelar Masterseek Corp. en kapitalökning och börsnotering i USA för att säkerställa att företaget ska vara "Google for Professional".

Sökmotorn Masterseek har just lanserat sin nya version av det som ska bli världens största online plattform för affärsfolk. Den nya versionen innehåller över 170 miljoner företagsprofiler och antalet stiger med fler än 150 000 företagsprofiler varje dag, vilket gör den till den snabbast växande sökmotorn för företag. Över 216 miljoner medlemmar från Linkedin har också en personlig profil på Masterseek.com.

Masterseek kommer nu att ansöka om notering på OTC-marknaden i USA och därefter vidare på Nasdaq Capital Market. I förbindelse med detta, planerar Masterseek Corp. en "private placement" för att säkerställa det nödvändiga kapitalet för att kunna genomföra en notering på Nasdaq. Noteringen på OTC-marknaden kommer att äga rum i Q4 2016 med en efterföljande notering på Nasdaq, vilket förväntas ske under 2017.

Masterseek Corp. har redan 850 europeiska aktieägare, men kommer att öppna för teckning av ytterligare 5 miljoner aktier á 2,75 USD per aktie. Teckningsoptioner kommer att reserveras för en liten grupp inbjudna investerare i Europa, i enlighet med reglerna för försäljning av aktier i "private placement".

Masterseek Corp

DK +45 33111113

Masterseek.com grundades 1999 och finns idag i 26 länder. Det är en av de största och mest besökta portalerna för att söka affärsinformation. Masterseeks största marknader är idag Asien, Afrika och USA. Masterseeks affärsmodell bygger på global B2B-marknadsföring och premiumprofiler för individer och företag.

Följ Masterseek Corp

Skriv in din e-postadress så får du ett mejl när vi har något nytt att berätta.