Matchen mellan Linköping och Oskarshamn återupptas på måndag

Under torsdagskvällen avbröts matchen mellan Linköping och Oskarshamn på grund av isproblem. Det är nu beslutat att matchen återupptas, med samma förutsättningar mål- och tidsmässigt, på måndag.

På grund av problem med isen i Saab Arena kunde spelarnas säkerhet inte garanteras och torsdagens match mellan Linköping och Oskarshamn fick avbrytas och skjutas upp.

Svenska Ishockeyförbundet har efter att tagit in yttranden via SHL från medverkande lag, beslutat i Tävlingsnämnden att matchen ska återupptas måndagen den 13 december. Matchen kommer då återupptas där den avslutades, det vill säga med start i den andra perioden vid ställningen 1–1.

Nedsläpp sker 19:00 i Saab Arena och matchen sänds på C More Hockey.

SHL ska som företrädare för klubbarna i ligan tillvarata gemensamma sportsliga och kommersiella intressen, och hanterar bland annat medierättigheter samt gemensamma huvudsponsorskap. SHL ska verka för en långsiktig stark liga och för en stark svensk ishockey som står sig internationellt. Ägarna är de klubbar som spelar i SHL som säsongen 2021/2022 är: Brynäs IF, Djurgården Hockey, Frölunda Indians, Färjestad BK, IK Oskarshamn, Leksands IF, Linköping HC, Luleå Hockey, Malmö Redhawks, Rögle BK, Skellefteå AIK, Timrå IK, Växjö Lakers och Örebro Hockey.