Matkassen.nu – alla matkassar under samma tak

Matkassar är snabbt växande internationell trend som det senaste året sett ett enormt uppsving tack vare coronarestriktioner och allmänna uppmaningar om att undvika matbutiker. Från början är prenumerationer på matkassar ett svenskt koncept som lanserades av Middagsfrid år 2007 och därför är det föga förvånande att Sverige har en av de mest varierande marknaderna i världen. Däremot är det inte alltid helt lätt att hitta rätt bland alla valmöjligheter; ett problem som Matkassen.nu numera råder bot på.

I samband med att antalet matkassar ökar så ökar även behovet för pålitliga jämförelser och rekommendationer, framför allt eftersom utbudet med matkassar varierar från ort till ort. Därför har ett team av svenska digitala marknadsförare lanserat en plattform där konsumenter kan jämföra de bästa matkassarna i Sverige baserat på var i landet de bor samt dieter de följer och smaker som de uppskattar.

“Sverige har idag den mest spännande matkassemarknaden i världen men utbudet är inte detsamma för alla. Beroende på var i landet man bor varierar utbudet enormt, likaså begränsas utbudet för de som följer vissa dieter, exempelvis vegetarianer. Därför beslutade vi oss för att skapa en webbplats där konsumenter smidigt kan jämföra matkassarna i deras närområde som också passar deras unika förutsättningar” - säger Matyas Dios som står bakom konceptet.

Den främsta faktorn som skiljer Matkassen.nu från många konkurrenterna är att webbplatsen har utformats efter den lokala tillgängligheten på matkassar. Idag skiljer sig nämligen utbudet markant om man jämför Stockholm med Umeå, men även när man jämför mindre orter såsom Lund och Eskilstuna. Därför har man valt att samla alla de bästa matkassarna i specifika orter över hela landet.

För att ytterligare underlätta för konsumenter har man även jämfört matkassar baserat på olika förutsättningar, däribland den billigaste matkassen. Bor du i ett ensamhushåll hittar du snabbt en matkasse som passar och om du är på jakt efter en vegansk matkasse finns det flera att välja mellan. Webbplatsen genomsyras av neutralitet där de bästa matkassarna alltid rekommenderas utan att påverkas av andra faktorer än kvalitet och värde.

På webbplatsen finner man även en blogg där man regelbundet delar matnyttiga tips, recept, inspiration och nyheter med läsarna.

Vid frågor, vänligen kontakta:

Matyas Dios

Ansvarig för bästakreditkortet.se

Matyas@diosinvest.se

Laddningsbox.se - kunskapsportalen som hjälper konsumenter att hitta rätt elbilsladdare18.8.2021 14:53:39 CEST | Pressmeddelande

Den nya elbilstrenden växer sig allt starkare efter att allt fler konsumenter satsar på ett mer klimatvänligt liv. Samtidigt som fler elbilar säljs går också försäljningen av laddboxar nu upp till rekordhöjder. Men att som konsument hitta rätt i djungeln av laddboxar är fortfarande svårt. Antalet installationsföretag och laddenheter på marknaden blir allt fler och att som konsument hitta rätt typ av laddbox blir allt mer krångligt.